torsdag 13. august 2015

Niåring i hus!

Hurra for eldstemannen min som ble 9 år i går.

Han hadde selskap hjemme for første gang på tre år - de tre siste årene har vi hatt det på Hurlumheihuset. Vi inviterte kun guttene i den nye klassen (fordi de går fra to klasser til tre klasser kommende skoleår) pluss en gutt som har sluttet som var god kamerat med eldstemann. "Heldigvis" var mange fortsatt på ferie, så vi endte opp med et selskap med 7 gutter til sammen! Helt perfekt, syns mammaen, og jeg hadde også hjelp (mest psykisk) fra en av mødrene som bor i gata. Hun har hjulpet meg ved flere barneselskap tidligere.

Som vi kanskje husker fra tidligere har eldstemann vanligvis noen kompliserte kakeønsker som jeg prøver så godt jeg kan å etterkomme. Hvis du trenger å friske opp hukommelsen kan du se følgende link: http://elisabethkras.blogspot.no/2014/08/eldstemann-8-ar.html
og
 

I år ville han ha basketballkaker, siden han skal begynne på basketball. 
 Jeg begynte å samle bilder på Pinterest, men endte nok en gang opp med  "Takk Toro" sjokolademuffins, med melisglasur. Jeg kjøpte farge og pynt på Jernia, hadde litt av fargen i melisen for å få den riktige basketballfargen. Så pynte med sjokladestreker til slutt. De ble veldig gode faktisk!

Men først hadde de pølser og pizza. Og samtaleemnet var økonomi og damer!! Som vi ser er bordpynten små basketballer. Så delte de seg i tre grupper og byttet mellom tre aktiviteter: fotballspill på x-box, tegnefilm på dataen, og quis (som jeg visstnok hadde laget altfor vanskelig...) Lego var ekstraaktivitet hvis noen ble tidlig ferdig.

Så var det muffins og triflen som eldstemann jo hadde ønsket seg til bursdagen sin. Mens de fikk quis-svarene. Det siste kvarteret ble brukt til å rase fra seg i hagen, og så var det godtepose ved henting. 

Både eldstemann og jeg var veldig fornøyde, for det ble et veldig vellykket selskap! Og vi planla det jo sammen. 

Gubben, de to små pluss mine foreldre hadde vært en tur hos bestemor mens selskapet pågikk. Og på lørdag blir det familieselskap!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!