søndag 20. oktober 2024

En stille dag blant rolige høstdager

 

Bilde fra Langen.
Høydepunktet denne uka var lørdagens retreat-dag på Slora.

Men vi starter som vanlig med mandag:


Mandag ble en husarbeidsdag, men jeg kjørte/hentet mellomstmann på Ås vgs hvor han var på besøksdag.

Etter hvert fikk jeg også plantet feddene fra settehvitløken min. Tok inn resten av de brukbare eplene, skrellet, delte og hadde dem i fryseren.


Tirsdag.
Eldstemann klar for Rosadagen på skolen, en markering i forbindelse meRosa sløyfe-aksjonen som skal spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft samt å støtte brystkreftforskning.

Jeg var også på et jobbintervju.


Onsdag
Kjørte mellomstmann til etterkontroll hos tannregulering på Vestby. Eldstemann, som slutter tidlig onsdager, kom bort dit og tok et lite cafebesøk mens han ventet på oss. Så kjørte vi hjem sammen. 
Morsomt skilt utenfor cafeen. 

Eldstemann dro til AUF landsmøte i Oslo.

Brystundersøkelse i Ås om kvelden.


Torsdag.
Hadde tenkt å gå tur, men vi måtte bare kaste oss rundt da vi kl 7.30 om morgenen fikk melding om at mellomstmann kunne få en time hos barnelege på Ahus kl 10:45!

Han sliter med jernmangel, og vi hadde egentlig en time mandagen etter konfirmasjonen, men da var han jo febersyk!

Møte om julemessen i kirken om kvelden.


Fredag.
Shoppedag.

Fikk kjøpt meg nye sko, Kari Traa-ull, og ting til guttenes julekalender.

Tilbake, hentet minsten på skolen, hentet så mellomstmann og dro tilbake til Ski storsenter for å kjøpe nytt pennal til ham, pluss litt andre ting, og til slutt handle på Meny.


Lørdag.
Jeg og Unni hadde meldt oss på «Stille dag - en smak av retreat» på Slora, i regi av kirken og Sørmarkskapellet.


Det var en veldig fin dag, godt opplegg med program både i Hverdagskapell og Sørmarkskapell, men mest stille tid/meditasjon for seg selv. Da valgte jeg å være her på brygga ved Langen. 


Dette bildet tok jeg av Hverdagskapellet der i oktober 2020, men det ser slik ut fremdeles!



Fantastisk god gresskarsuppe og godt brød til lunsj. Den ble servert i spisesalen i 2. etasje, hvor jeg ikke hadde vært før. Også spisingen foregikk i stillhet, med musikk på høytaleren.


Etter maten satt jeg litt i peisestuen, også den i 2. etasje, før jeg gikk ned til vannet igjen.
Avslutning i Hverdagskapellet.

Dette kan gjentas!



Søndag.
Heldigvis en rolig formiddag, før man skulle ut og være bøssebærer for TV-aksjonen. I år går pengene til Barnekreftforeningen.


Så kom denne fyren hjem fra AUF-landsmøte, full av nye inntrykk, opplevelser og bekjentskaper!
.
(Til de som leser bloggen om 40 eller 150 år: mannen ved siden av heter Jens Stoltenberg, og tidligere statsminister OG inntil nylig generalsekretær i NATO)

Håper alle har støtter TV-aksjonen.
Ha en fin uke!












2 kommentarer:

  1. For ei uke. For store og små!

    SvarSlett
  2. Som vanlig, fine bilder og fin lesing syns din mor, du har det travelt!!!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!