torsdag 30. april 2020

Resten av april

Etter påske ble det tursesong-avslutning. 
Det betyr ikke at vi ikke skal gå mer på tur, men de lange skogsturene får vente til høsten. 

Om sommeren er skogen for meg et sted med mygg, hoggorm og aggressive ville mødre. 
Og dessuten er det nå på tide å starte en ny sesong. Som begynner på H og slutter på AGE.

 Her kommer noen bilder fra turen vi gikk søndag 19 april. Dette bildet er tatt på Breivoll, hvor kyststien begynner. 

 Vi har aldri gått kyststien før, men i dag ville vi prøve den. Det var en varm og fin dag, og vi ville til havet. 

 Jeg fikk med meg gubben og de to minste -  eldstemann hadde dessverre skadet foten sin litt. 

 Mellomstmann

 Mange fine motiver langs ruta. 

 Supert tiltak!


 Fint og lærerikt skilt foran en vakker men farlig plante

 Det ble en lang tur!

 Idyllisk sted.

 Det ble rast på denne benken. 

 Utsikt til Oslo. 

Vi gikk helt til Nebba.

 Neste gang holder det å gå til Kjærnes, hvor det var fin strand og grillsteder. 


 Neste og "siste" tur lørdag 25. april. Det ble Bølerrunden, og hele familien var med!

 Fint pyntet tre underveis.

 Rast i Bølerskogen. "Noen" satt ikke så mye ned - syns det var for mange maur!

 Fint på tur! Bryr meg vel ikke om noen maur!

 Eldstemann ville også bli fotografert ved dette fine uthuset på Søndre Bøler, akkurat som brødrene ble på forrige tur dit. 

 Så ingen hoggorm, men derimot denne. Tror det var en stålorm.

 Fant et par kunstverk på turen, bl.a denne. 

 Og denne

 Dagen etter fylte gubben år, vi spiste pizza og jeg laget min fjerde marispankake. Syns jeg får det bedre og bedre til, jfr. tidligere resultater. 
Fyll var vaniljekrem og blåbærsyltetøy nederst, og pisket krem og hjemmelaget jordbærsyltetøy øverst.

 Dagen ble både fin og trist. Fikk beskjed om at min mors bror hadde gått bort 87 år gammel, bare noen uker etter den eldste søsteren. Rart å tenke på at det nå kun er to igjen av søskenflokken som engang var fem. 

 Litt fra hagen: Tulipaner

 Og kirsebærtreet som nå står i full blomst. Hvem har like fin utsikt fra soveromsvinduet som meg, akkurat nå!

Nå har minstemann vært på skolen igjen i fire dager, og det har gått bra. De har mindre grupper og får kun forholde seg til denne, og det er begrenset hvor de kan oppholde seg, men det har vært fint for ham å begynne igjen. 

Nå blir det langhelg!

1 kommentar:

  1. Flott at hele familien deltar i utfluktene. Det å nyte naturen (i all slags vær) og gjøre seg kjent i nærmiljøet er en meget viktig del av oppveksten. (egen erfaring)

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!