søndag 29. april 2018

Gubben 50 år!

Min kjære mann fylte 50 år på torsdag, men det måtte bli en vanlig hverdag med burger på Burger King for gutta, og sent jobbmøte og jobbmiddag på meg. Men jeg hadde da med meg noen blomster til ham da jeg kom hjem....


Den store feiringen tok vi i går, lørdag. Dvs gubben er ikke så glad i store feiringer, og vil helst bare feire hjemme med den nærmeste familien. Så slik ble det. 

 Han ønsket seg en marsipankake, og den ville jeg jo gjerne prøve å lage selv. Første lag er her med vaniljekrem og skogsbær.

 Annet lag med pisket krem og jordbær

 Så nytt lag med krem før marsipanlokket legges på. 

 Marsipanlokk er lagt på. 

 Og pynten ble ganske vellykket, syns jeg. Hvertfall bedre enn de to marsipankakene jeg har laget før i mitt liv, til gubbens 40 årsdag og 45 årsdag, faktisk!

Her er den jeg laget til 40årsdagen for 10 år siden.



Og her er kaken jeg laget til 45 årsdagen.

 Bordet ferdigdekket til maksimums kapasitet. Gjester var de samme som besøkte oss på minstemanns 6årsdag, dvs bestemor og min svigerinne med sine fire barn. I tillegg var eldstejenta fra Hamarfamilien her. Både hun og den eldste niesen vår studerer på BI. Resten av Hamarfamilien har et sabbatsår i Finnmark for tiden.

Menyen var: Pastitsio med gresk salat og brød. Marsipankake og rester av minstemanns sjokoladekake etter gaveåpningen. 

 
Mellomstmann foran der hvor spisebordet vårt står vanligvis. Men blir vi mer enn 7/8 til bords må vi dra bordet ut i stua.

 Vår eldste niese hadde med seg intet mindre enn 15 røde roser fra faren og besteforeldrene! I tillegg ble det mange fine og personlige gaver til jubilanten.

Etter gjestene hadde dratt var vi litt ute i hagen, hvor minstemann og jeg plukket opp utallige "pappenger" fra nyttårsrakettene. Vi gikk også en liten tur, som ble avsluttet med en runde rundt huset. Kvelden innebar selvsagt litt rydding, men så var det å slappe av i sofaen med en kirsebærlikør!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!