søndag 21. november 2021

Julemesse og julebord

 Her er julen i full gang, hvertfall forberedelsene! 

Jeg har jo alltid pleid å gå på kirkens julemesse, men i år var jeg også med og solgte, på første vakt som varte fra 9:45 til 12:20. Salget gikk unna!


Ellers ble det kjøp av både lodd og årer, og etter «skiftet» mitt var ferdig ble det kjøp i kafeen, prat, kjøp fra boder og enda mer årer! 


Søndag: etter å ha vært med å sunget i kirka, kjørte jeg innom julemessen til Lions på Langhuset, hvor dette var fangsten. De to kubbelysene symboliserer rådyrene og fuglene i hagen vår, og det har virkelig vært ekstremt med fugler etter at jeg hang opp de tre fuglematerne; har måttet etterfylle mange ganger!


Så fulgte noen timers jobbing med julekalendrene, og så var det julebord med jobben! 
Dette er på stemningsfulle Lorry’s, hvor jeg tror jeg var med kusinen min en gang for mange år siden og spiste fiskesuppe!


Men i dag var det annet på menyen, nemlig rakfisk! Et must før jul.


Sjefen hadde lutefisk med annengangsservering, og da fikk alle som ville smake litt, så det ble som en liten mellomrett! 


Riskrem til dessert. 

Litt kort blogginnlegg denne gang siden jeg har vært på julebord. 
Nok en travel helg, og de helgene blir som vanlig ikke mindre travle frem mot jul! 
Stay tuned!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!