onsdag 15. mai 2024

Uken etter

 

Mandag 6. mai gikk med til en del administrasjon - kontakte mors saksbehandler i kommunens samordningsenhet, kontakte begravelsesbyrå, og så ha et jobbintervju midt oppi det hele!

Dette er fra den gjenåpnede bekken ved kirkegården - jeg gikk meg en tur og fikk for meg å gå innom der. Hadde kjøpt roser, og la en av dem på min mormors og morfars grav, selv om gravstøtten nå er slettet.


Men før det hadde jeg vært innom gatekapellet i BådeOg-bygget. 
Veldig fint der.


Etter middag kom tanten og kusinene mine fra Stavanger på besøk - det var godt å se dem og være litt sammen med dem. De hadde med fine blomster og rester av konfirmasjonskaker fra lørdag.


Tirsdag 7. mai.
Først møte med begravelsesbyrå. 
Det tok 2,5 timer og jeg var helt kokt i hodet etterpå.


Tung dag.
Litt bedre senere på dagen, da traff jeg Irene.
Vi gikk først tur og pratet, og slo oss ned her litt på en benk ved Gisketjern.


På impuls bestemte vi oss for å gå på kinarestaurant å spise. 
Veldig hyggelig, og god mat.


Onsdag 8. mai.
Dagen gikk i ett med ordning og administrasjon.
Kjente at jeg hadde nytte av erfaringen fra eventbransjen!
Handling og forberedelser til minstemann skulle komme neste dag.


Fint besøk av tre av mors venninner.
Senere ble jeg hentet av IC (snakk om å ha gode venninner som stiller opp!) og kjørt til flyplassen.


Jeg var så sliten!
Litt forsinket fly.
Flytog og tog til Ski, hvor jeg ble hentet av gubben og minstemann kl 21:30.


Godt å være hjemme litt, selv om det var bare for en natt.


Torsdag 9. mai og Kristi Himmelfartsdag.
Klokken 8 startet vi hjemmefra, gubben kjørte meg og minstemann til flyplassen.


Allerede tidlig i mars hadde vi bestilt billetter til denne turen. 
Nå skulle det være minstemanns tur til å bli med på besøk til mormor og morfar.
Men så ble det en helt annen situasjon!
Uansett godt for både mormor og meg å ha ham her med oss litt!


Vi gikk ut litt selv om det pøsregnet, og gikk til kiosken på Ruten.


Fredag 10. mai. 
Vi tok først mormor med til klesbutikk hvor hun fikk handlet nye klær til bisettelsen.
Etterpå gikk minsten og jeg til butikken og handlet litt.


Så fikk vi fint besøk av mors kusine, godt å se henne igjen også.


Etter middag fikk vi besøk av prest.
Dette er blomster fra slekten i Canada.


Gikk ut og luftet oss litt om kvelden.


Kaste fiskesprett.


Lørdag 11. mai og vi kunne sette beina i sanden på Solastranden.


Minstemann kunne knapt vente med å komme seg ut hit til Sola - eller til 🌞 som han sier.


Vi gikk et stykke langs vannkanten.


Så var det ut i vannet med nykjøpt håv og svømmebriller.


Minstemann lekte og koste seg.


Fint å være på stranden sammen med ham.


Grave seg ned er alltid gøy.


Hjem og spise grøt og se Eurovision finalen om kvelden. Sveits vant.


Søndag 12. mai.
Vi spiste brunsj hos Line.


Fin epletreblomstring i hagen hennes.
Kanskje mitt epletre blomstrer nå også?


Enda finere vær enn i går, så etter brunsjen dro vi direkte til Ølbergstranda.


Tror både minsten og jeg liker roen på stranda.


«I ett med sanden».


Softis i kiosken etterpå.
Rart å tenke på at vi skulle ha reist hjem denne dagen.
Men de flybillettene kansellerte vi.
Nå ble vi her litt til.



















3 kommentarer:

  1. Din moder synes at alle bilder var veldig fine!

    SvarSlett
  2. Hyggelig skildring av skjellsettende uke

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!