søndag 29. oktober 2017

Kortreiste...nei, ureiste gresskar!



Da prøver jeg meg på en relansering av bloggen!

Nå er det to dager til Halloween, og i år har vi ikke kjøpt et eneste gresskar!

La meg få presentere fra venstre: Victoria, Greg, Junior og Henrik!

Alle disse fire gresskarene kommer fra vår egen hage! Jeg har jo forsøkt noen ganger før, men da har det ikke blitt noe av.

 Da plantene ble store plantet jeg den over i den gamle sandkassen vår, som ingen lekte i lenger uansett. 

Vi ordnet nye kanter, og så plantet jeg agurker der også. 

Da vi kom hjem fra ferie hadde plantene strakt seg utover hele plenen og terrassen! Det største gresskaret så slik ut, og eldstemann døpte det GREG (Gigantisk Rått Elementært Gresskar). 

Her er Greg blitt litt større.

Etter høstferien tok jeg inn gresskarene. Eldstemann døpte dem: Her ser vi Victor fra venstre, så Greg, så Junior, og det oransje til høyre fikk navnet Ada. Grunnen til at Ada er mer moden enn de andre, er at jeg gjorde nybegynner-brøleren da jeg skulle toppe gresskarene (slik at hver plante bare skulle ha tre gresskar). Plutselig ble jeg litt for ivrig med saksa, og hadde kuttet av en stilk med tre gresskar på! Det største tok jeg inn for å forsøke å redde det, og det klarte jeg. Men det vokste ikke mer, bare modnet. 

I dag var det utskjæringsdagen! Eldstemann har designet og skåret ut Greg (i midten) selv. Greg hadde råtnet litt, har derfor fått litt trist ansikt, og åpning på siden der det råtne var. Junior (nr 2 fra høyre), ble designet av mellomstmann (etter modell av Halloweenbøtta hans) og skåret ut av meg. Helt til høyre er Ada, som har blitt omdøpt til Henrik av minstemann. Han ville at gresskaret hans skulle se ut som bildet av et gresskar på en Halloween-pappkopp, så det prøvde jeg å få få til. Jeg fant ut at da måtte Victor bli Victoria, slik at vi får et jente-gresskar her også. Hun er helt til venstre og har blitt designet og skåret ut av meg. 

Nå gleder vi oss til Halloween, og det kommer et nytt innlegg som handler om selve dagen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!