søndag 23. juni 2019

10årsjubileum for mellomstmann

Tenk det er 10 år siden jeg fikk en Oscar og ble tobarnsmor!
Min mellomste er født på selveste sommersolverv og dessuten på en søndag! 

 Dagens appetizers!
Men selve bursdagen var på fredag - da ble det noen smågaver og is etter middag som han selv fikk velge. 

 I går hadde vi barneselskap. Her sitter han den 8. juni og planlegger selskapet sitt, noe vi gjorde sammen og brukte lang tid på!

For første gang på 4 år hadde vi selskapet hjemme! 7 av klassens 11 gutter var samlet  - et fint antall, syntes jeg. Jeg hadde også en av de andre mødrene der til hjelp og mental støtte! 

 Først var det pølser, pizza og gaveåpning, så var det gjemsel!

 Deretter delte de seg i to grupper, hvor den ene gruppen så 4 kortfilmer og den andre gruppen lekte med lego. Etterpå byttet de. 

 Så var det bursdagssang og kaker, før de ble sendt ut i finværet. Tre pappaer kom og tok en kaffe med oss to mødre før selskapet var slutt. 
Det ble et fint selskap som både jeg og mellomstmann var fornøyd med! God planlegging slår aldri feil!

 Dette er mellomstens dåpskake! Den har han sett bilde av mange ganger og ønsket seg den. Så da han ønsket seg denne til familieselskapet, konkluderte jeg ganske raskt med at jeg IKKE skulle prøve å lage den selv. 

 Jeg bestilte heller gjennom Bakehuset, hvor jeg kunne hente den på Meny på lørdag. Hadde bedt om to røde marsipanroser, men at den skulle bli såpass lik dåpskaken var jo en bonus! Smakte godt gjorde den også, og ble helt oppspist!

 Men som sagt begynte vi med appetizers. Delvis uthult agurk fylt med røkt lakse- og ørretmousse.
Gubben hadde vært og hentet bestemor og den eldste niesen vår, og vi koste oss med dette mens vi ventet på tanten og barna som kom fra Tyristrand. I tillegg hadde vår eldste nevø med seg en kompis fra Vadsø som er på besøk hos dem nå. 

 Er du en trofast og observant leser virker kanskje dette kjent? Jo, jeg kjørte samme opplegg som på eldstemanns 10årsdag. Det ble grilling med min hjemmelagede potetsalat og grillsalat. 

 Vi hadde pølser, hamburgere og lammekoteletter med sopp.

 Gaveåpning. Her var det mye som sto på ønskelisten, bl.a et "gamer-tastatur"!


Etterpå ble det kaker, jordbær, heftig vannkrig mellom alle barna, soling på terrassen, og 7åringene fikk mast seg til et bad i badekaret mens gubben kjørte bestemor og niesen hjem. 
Etterhvert dro også resten av gjestene - bursdagsbarnet selv er veldig fornøyd med jubileumshelgen og gavene, og det tror jeg vi andre også er. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!