søndag 5. juli 2020

Resten av juni og begynnelsen av juli

Her kommer noen bilder fra de siste to ukene

Skjærsmin-sesong i nordveggen

 Tradisjonen tro: Funky Frozen youghurt på Ski storsenter etter siste skoledag 23. juni.
Nå er det sommerferie!
Jeg begynte min ferie allered 15. juni pga permitteringssituasjonen, og gubben begynte ferie 1. juli, så nå har vi ferie alle sammen.

 Rips

 Godt med selvdyrkede jordbær!

 Også årets nye jordbærplanter har fått blomster.

 Jordbær fra de gamle plantene. Noen av dem ser ut til å råtne før de blir modne. Sjekket med ei jeg følger på instagram som har litt mer peiling enn meg, og det skyldes nok begynnerfeilen jeg gjorde med å ikke ha på duk når jeg plantet.

Første ripsinnhøsting

Alltid noe som blomstrer

Uvant å se vinterhagen med alle persiennene oppe! Dagens prosjekt (28. juni) var å vaske vinduene innvendig her + selvfølgelig karmer og lister. Det trengtes!

 1. juli. Det var min farfars bursdag, og da var det tradisjon med laks og jordbær. Når jeg kommer på det følger vi denne tradisjonen. Lot filetene kun trekke, og det ble så godt!

 Nam!

 Salig blanding av markjordbær og store jordbær fra hagen.

 Det minste jordbæret og det største markjordbæret!

 Natt til fredag ble det telttur i hagen med de to minste. Jeg lærte meg å sette opp teltet.

 Vi klarte å sove hele natten ute, og det betyr: Vi er klare for en lengre tur neste gang (kanskje).

 Så måtte resten av ripsbusken ribbes (sies tre ganger raskt etter hverandre)

 Det holdt til en dessert med vaniljesaus. For en person (meg). Man får jo ikke så mye ut av kun en busk, men det kom flere bær enn i fjor.

 Solbærene holder også på å modnes.

 Alt har en ende. Peonene var ferdige for denne gang, og er klippet helt ned. Så blir det spennende å se når de to andre staudene som jeg kjøpte i fjor blomstrer.

Minstemann knuste frosken som stod her, så da kjøpte jeg en sau i stedet!

 Nå blomstrer også den brennende kjærligheten

Besøk av Mr H på lørdagskvelden. Han syns at grillsalaten var så god at han ville ha oppskriften, og den fikk han selvfølgelig. 

 Siden gubben gikk ut i ferie har vi trent hver dag kl 12 et program som heter PO90X. Eldstemann er også ofte med, og i dag ville minstemann være med også!

Fint når vi trener sammen og har et fast klokkeslett for treningen, da er det mye lettere!

På ettermiddagen var det først bowling, så middag på Egon. En fin søndag!

Fra nå tenker jeg å ha ukentlige blogginnlegg slik jeg gjorde i fjor juli.
Ønsker alle en riktig fin sommer, og håper at været bedrer seg litt snart!



1 kommentar:

  1. Imponerende med felles treningsopplegg!!!
    Ellers synes det som om alt funker bra!
    Vi ses!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!