mandag 31. august 2020

Resten av august

 Det ble ingen blogging hverken i går eller forrige søndag, for jeg har siden forrige fredag vært helt utslått av det som mest sannsynlig er et magevirus. 

Nå er det siste dagen i august, og her kommer noen bilder fra siste halvdel av måneden. 


Pelargonen i blomst - i en sommer med normaltemperatur er det i august den blomstrer.


Den nye stauden blomstrer også nå


Et før-bilde

Etter-bilde!
Det trengtes virkelig å klippes litt her. Noe måtte sages også. Det vokser alt for tett her. 
 

Et før-bilde til, denne gang av den fine hagebenken vår.
Etter to omganger med sandpapir, oljing, to strøk beising og metallmaling ser den slik ut:


Veldig fornøyd med resultatet.
Jeg sto på i hagen som bare det i dagene før jeg ble syk, heldigvis at jeg ble ferdig med dette!

Et godt tips hvis du blir syk og ikke orker noe annet enn å bo i sofaen: Se Minutt for minutt med Lars Monsen fra sommeren 2018. Kom meg ikke ut av huset, men har likevel fått "vært med" over hele Hardangervidda! Nå er jeg i gang med Jotunheimen!


Litt annet enn å se på tv klarte jeg innimellom: Lærte meg hvordan jeg skulle hekle sammen bestemorrutene, og har nå heklet sammen alle jeg hadde laget. Da er det bare å lage flere!


I dag hadde jeg EN målsetting, og det var å få tatt "slåtten" på blomsterenga vår. Gressklipper på høy innstilling, og velge at gresset sprøytes ned på bakken og ikke bak i oppsamleren. 


Mission accomplished: håper dette betyr at jeg er på bedringens vei, siden det også ble blogging i dag.
EN målsetting pr dag fremover nå, det krysser jeg fingrene for i hvert fall.


1 kommentar:

  1. Hei! Ditt faderlige opphav er kjempestolt av deg. Litt av ei hogst ved portalen og blomstervollen ble gressvoll igjen. Og benken da!!! Flottere enn noen gang!!! + hekletøyet. Jeg tror du trives med hagearbeid (du minner mer og mer om min mor) Kjempeklem!!!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!