søndag 12. februar 2023

Kubesøk og morsdag

 

Et bilde fra lørdag. 
Flere lenger ned!


Ikke mange bilder denne uka heller. 
Den har gått som vanlig, med tur-retur Midtsjøvann på onsdag mens minstemann trente karate.

Eneste unntak var at jeg ble dårlig og kastet opp på toget da jeg var på vei til jobb fredag morgen. Hadde heldigvis en skopose med meg! Så det ble vendereis, og en rolig dag hjemme i stedet.


På lørdag tok jeg med mellomstmann for å handle og for å hente bestemors gamle gitar som jeg hadde fått Viken musikk i Ski til å skifte strenger på. Gubben fikk i oppdrag å stemme den etterpå.


Så var det tur til frisøren med minstemann, og etterpå dro vi til Karlsrud gård for å hente en pose kraftbein som jeg hadde bestilt. Så idag har det blitt kraft av kortreist kjøtt fra gressforete kuer!


Og jeg fikk utfordret kuangsten min!
Ja, for når vi først var på Karlsrud gård måtte vi jo hilse på kuene!


Damen som leverte ut kjøttet sa at de likte å bli pratet til (og at de absolutt ikke kunne komme seg ut fra det halvåpne fjøset som jeg jo skrekkslagen gikk tur forbi en gang), så jeg pratet veldig med dem og fortalte hvor FINE og SNILLE de var!!!


De forholdt seg rolig - de hadde fått mat og gumlet på høy mens de så på oss.


Minstemann syns også de var gøy å hilse på kuene!


Og de små kalvene var jo veldig søte da.
Vi dro hjem igjen, og jeg følte at jeg hadde vært VELDIG modig!!!
😅


Nye tulipaner igjen.


I dag ble det kirkebesøk, koke kraft, lese hytteblad, lage lammegryte til middag….


…og en stabel morsdagsvafler til dessert. 
Som jeg ennå ikke har smakt på, spiste så mye middag!


Mellomstmann hadde laget fin hilsen til meg på pc’n! Jeg skulle trykke på m-tasten, og da fløy alle hjertene opp og teksten kom fram!
😍

Håper alle har hatt en fin helg og morsdag - 
her er vi klar for en siste jobb/skoleuke før vinterferien!


2 kommentarer:

  1. Det har for det meste blitt TV denne helgen. Masse sport å se på vm,you know!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!