fredag 19. september 2014

Høst

 
Så var høsten her igjen.
En fin tid det også, spesielt når en har lagret solenergi fra sommeren i kroppen.
For ikke så lenge siden ble jeg helt lei bare ved tanken på høst og vinter. Jeg ville ha sommer hele tiden, og helst bo i ørkenen. Men i det siste har gleden over de fire årstider begynt å vende tilbake.
Men er fremdeles ingen fan av glatte veier om vinteren - og det blir nok bare verre med årene.
 
En liten høsttakkefest på kjøkkenet! Gulrøttene er selvfølgelig fra egen hage.

Og det er eplene også. Mange flere epler i år enn i fjor. Det ble to eplekaker og resten nedfryst. Noen av de nedfryste har også blitt eplegrøt.

Ommøblert! Synes denne møbleringen passer til høst/vinter, da peisen i hjørnet blir brukt mer da.

Og så ble stuen mer åpen også. Og egnet til løping fram og tilbake!

På søndag var jeg på plantasjen og fikk gjort husfasaden høstlig. Lykten i midten er ny, så kunne jeg endelig kaste rustvraket som stod der fra før. Spent å se hvor lang tid det tar før DENNE ruster!

Vakker lyng

Bare må ha det!

Helt vilt hvordan gresskarplanten klatrer oppover i edelgranen! Men det kommer ikke gresskar på den. Ingen tegn til frukt i det hele tatt. Den bare blomstrer og blomstrer av.

Jeg gikk også til innkjøp av to nye orkideer. De to som stod der fra før har nå ikke blomstret på et år, så da fant jeg ut at det var på tide med en utskifting.
 
Ha en fin høst! Jeg skal snart begynne å gjøre i stand til kveldens homeparty. Mer om det i neste innlegg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!