fredag 12. oktober 2018

Hagestatus pr september



Ligger litt etter på bloggfronten......her kommer noen hagebilder fra september.

 Flere poteter! Vi spiser ikke poteter så ofte, så tror vi vil være selvforsynt ut høsten.....

 Dårlig eplehøst i år. Pga den varme sommeren var jeg usikker på om jeg skulle høste dem til vanlig tid, så jeg kunne sikkert fått flere hvis jeg hadde begynt å høste tidligere. De er foreløpig bare kuttet opp og ligger i frysen, men planen er å lage eplekake og eplegrøt. 

 I sommer plukket jeg bringebær annenhver dag, og de som ikke ble spist havnet i frysen. Det ble så mye til sammen, og i år laget jeg syltetøy av dem. Det har jeg ikke gjort før, har tidligere brukt dem i blandingssaft.

 Det ble 2,5 syltetøyglass!

 Sommerblomstene gir seg ikke, de blomstrer og blomstrer, men fikk selskap av litt lyng slik at det blitt litt mer høstlig utenfor huset. 

Har tenkt lenge på at jeg burde gjøre noe med denne Aloen. 

 Heldigvis gikk det bra å frigjøre "babyen", og da fortsetter jeg med denne, mens den slitne mammaen havnet på dynga.


 Mister Henrik ble det eneste gresskaret vårt i år, men så er han til gjengjeld sunn og frisk. 

Men da frostnettene kom allerede sent i september, og selve gresskarplanten begynte å se død ut, var det på tide å ta ham inn. Nå ligger han på kjøkkenbenken og modner videre. 


Neste blogginnlegg blir fra høstferien vår. God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!