mandag 22. april 2019

1. påskedagsfest 2019

Påskedag kom med strålende vær, og hos oss ble det familieselskap!

Mitt tradisjonelle påskebrød. Fletteloff med konditorfargede egg. Prøvde både rød og gul farge, men som vi ser var det den røde som ble mest suksess!

Nytt av året, laget av minstemann. 
 Jeg pyntet til påske allerede i palmehelga, for jeg ville at huset skulle være ferdigpyntet da vi kom hjem fra Trysil, slik at jeg slapp å tenke på det da.

 Sniker inn et bilde av tomatplantene mine også...

 Slik ble årets påsketre. 

 En liten påskemontasje på veggen.

 Påske i vinterhagen

 Litt av hvert

 Hyttepynten er nå tilbake på plass.

 Masse kyllinger i vinduskarmen!


 Påskestemning

 Påskelysene tent!

 Jammen sprang påskeliljene ut akkurat i tide! Løkene satte jeg i fjor høst. 

 Påskeaften hentet gubben bestemor, som spiste lammekoteletter med oss og overnattet til søndag. 
1. påskedag ble hun med meg i kirken.

 Noen husker kanskje disse påskeserviettringene som eldstemann og jeg lagde for noen år siden. Men dem hadde vi bare seks av, og siden vi skulle være ti til bords måtte vi skynde oss og lage fire til! Vi laget en hver, barna og jeg. 

 At påskeduken er litt liten til utslått bord løste vi med å legge en hvit duk under. 

 Det var min svigerinne med de tre yngste barna som tok turen fra Tyristrand til oss denne påskedagen. 

 Så kom høydepunktet: Eggjakt i hagen!

 Vi satte oss ut på terrassen og hadde litt påskegodter vi voksne også. 

Eggjakten og godterispising ble etterhvert avløst av en heftig vannkrig. Få skader, lite krangling og barn som "ikke ville hjem". Det er alltid et godt tegn!

Og midt i vår flotte og koselige påskefeiring kjenner vi også på avmakt og sinne over bombingene i Sri Lanka, og vi tenker på og føler med ofrene.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!