onsdag 1. mai 2019

1. mai 2019 - en hagedag!

I fjor regnet 1. mai bort, men i år ble det akkurat den fine vårdagen jeg hadde håpet på. Hadde så mye jeg skulle gjøre!
Etter en rolig morgen kjørte jeg minstemann til vennskapsgruppe, så kostet jeg oppkjørselen. 
 
 Etter å ha hentet eldstemann på svømmetrening dro jeg til Langhus hagesenter, og  - som man ser - gikk ut derfra med TO trillebårlass!

 Så måtte jeg hente minstemann hos klassekameraten og var der en times tid og pratet med de andre foreldrene. Hjem og spise sen lunsj. Men så fikk jeg begynt å plassere varene. 

 Oppgraderte fuglebadet med et nytt basseng! Bedre enn det store fatet jeg hadde der i fjor. 

Som vanlig ble det hortensia i den store krukken

 Alle bidro i hagen i dag: gubben ordnet med plenjord, og såing og vanning av den, eldstemann kostet plattingen, og mellomstmann og minstemann var med og vannet, og plukket "pappenger" (søppel etter fyrverkeri). 

 Så lagde minstemann og jeg en liten jordbæråker. Her hadde vi poteter i fjor. Jeg kjøpte jordbærfrø i fjor, men de plantene overlevde ikke vinteren innendørs. Dessuten tror jeg kanskje det var markjordbær og det bugner jo hagen av fra før! Men nå kjøpte jeg ordentlige jordbærplanter, så det blir spennende å se hvordan det går med dem. 

 Må bare snike inn et bilde av disse tulipanene, syns det er så flott farge. Løkene satte jeg i fjor høst. 
Ellers plantet vi en del andre frø også, minstemann og jeg, men det får komme bilde når/hvis det kommer noe opp. 

 Disse blomstene kjøpte jeg også i fjor og hadde i to mindre potter. Bievennlige blomster, skal det være, så jeg kjøpte en stor porsjon av dem i år!

De to mindre pottene fikk i år margeritter.
Middag (tunfiskpasta), rydde påskepynt (endelig), handling, litt mer planting (georgineknoll - spent på om den kommer opp) og lese for de to minste. 
Til slutt litt blogging!

Håper alle har hatt en fin 1. mai


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!