søndag 7. juli 2019

Endelig sommerferie!

Også for meg, ikke bare de andre. Hurra! Nå venter fire deilige uker her hjemme!

 Hagen er full av markjordbær

På fredag hadde minstemann besøk av en kamerat, etterpå hadde vi reker og alkoholfri hvitvin, som faktisk smakte bra. Barna fikk burgere. 

 Giving & Dining hadde 50 prosent på alle blomster torsdag og fredag, og da måtte jeg kjøpe denne til hagebordet. Pluss to tekopper, som jeg skal prøve å få tatt bilde av senere!

 Brekkbønnene skuffet ikke. Poppet opp så villige som bare det, og nå er de dobbelt så store (dette bildet er fra fredag!) Må plantes ut veldig snart. 

Lørdag: Jeg og eldstemann var på kino og så Yesterday. Anbefales. Fikk kjøpt en kortermet skjorte til ham med det samme, pluss søndagsmiddag, som han var med på å bestemme. Se lenger ned. 

 Interessant måte å bruke vanngeværet på. 

På lørdag kveld fikk vi besøk av bestemor, tante og de to minste søskenbarna. Det ble grilling i regnværet - pølser, kyllingfilet med bacon og brie, og marinerte laksefileter fra Meny. Butikkjøpt potetsalat og enkel tomat-og mozzarellasalat. Alt dette skjedde i hui og hast, og jeg rakk ikke ta bilde av noe.


Men i dag! Fikk endelig kjøpt noen rabarbrastilker, og lagde dessertgrøt av dem og en kurv jordbær. 
Til middag hadde gubben og de to minste koljekaker, mens eldstemann og jeg hadde hver vår makrell. 

Da passet det veldig godt med rabarbragrøt med fløte og sukker etterpå. En avslappende søndag dette, som vi trengte!
Jeg har lekt gjemsel med de to minste, de har nå vært ute og syklet litt, og nå er det på tide med et bad for minsten. Og i morgen, på mandag - ja, da kan vi gjøre akkurat det vi vil!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!