søndag 20. desember 2020

Fjerde adventshelg 2020

 



Noen tradisjoner er til for å holdes: siste skoledag før jul er det Funky Frozen Youghurt etter skolen.
Det ble siste «sprell» før vi gikk i selvpålagt karantene før mormor og morfar kommer på mandag. 

Eldstemann har hjemmeskole (korte dager) mandag og tirsdag, mens for de to minste benyttet vi oss av muligheten alle fikk i år til å søke permisjon de to siste dagene før jul. Så fredag var siste fysiske skoledag for alle.


Vinnerlykke: etter en fryktelig kjip dag på torsdag fikk jeg to premier på fredag: et fint knivsett som jeg vant via digital julemesse i Langhus kirke, OG gavekort på restauranten på Latter i Oslo gjennom Latters egen julekalender. Skal benyttes når pandemien er under kontroll en gang neste år. 


Lørdag: dagens utflukt gikk til gravlunden på Høibråten i Oslo for å gjøre det julefint på bestefars grav.
Det var de to minste som var med. 
I bilen på vei dit kom «Gjev meg handa di» på radioen. Den sang jeg i begravelsene til tanten og onkelen min i hhv 2005 og 2007. Jeg begynte å tenke på alle gravene jeg gjerne skulle besøkt i Rogaland. Det er fint å ta turen til Høibråten, men det er jo en svigerfar/bestefar vi aldri har møtt, barna og jeg. 



I dag gikk dagen med til julepynting og kjellervask. Det ble de to yngste som pyntet treet i år, men eldstemann hjalp gubben med å satte på lysene, og jeg hang opp glitter og flagg.


Et ganske lite tre i år. Det er første gang vi har pyntet treet SÅ tidlig!


Slik ble stuevinduet seende ut i år


Lys fra Løitens lysutsalg som i år dukket opp i underetasjen på Ski storsenter. Ingen markedsføring, hadde ikke visst om det om ikke en kunde hadde lagt ut info på Facebook.

Det får komme flere bilder av julepynt etter hvert. Vanskelig å ta bra bilder når det er mørkt nesten hele døgnet. 

Fire dager igjen til julaften! Ha en fortsatt fin førjulstid.



 




1 kommentar:

  1. Løiten har da mer en lys å by på . . .
    Men det er en annen skål!(Tog du 'an)

    Ellers kjekt som alltid å lese din blogg! KLEM - far

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!