søndag 13. desember 2020

Tredje adventshelg 2020

 


Mye drittvær for tiden, men da blir det desto mer tid til innendørs juleforberedelser.
Sjakkruter har jeg aldri laget før, men husker at jeg har spist det på besøk hos andre. Så jeg fikk lyst til å prøve og lage selv, og dette ble resultatet.


Laget også et bananbrød, siden vi hadde så mange gamle bananer


På lørdag prøvde jeg meg på konfektlaging, noe Marianne og jeg alltid gjorde i førjulstiden de første årene. I år får og har vi ikke truffet hverandre en gang! Satser på bedre tider neste år. Men dette er altså hennes oppskrift Finfin-konfekt.


Finnbiff om kvelden


Litt julepynting i løpet av dagen: Byen min kom opp i vinterhagen, med et nytt tre til høyre for kirken


Mors strikkede nissefamilie på plass i kurvstolen....


...og julekrybben satt opp som vanlig.


Søndag: Pynting av pepperkakene


Mitt hjerte! 


Dyp konsentrasjon!

 

Pynt i vinduet. 


Far og sønn har skaffet juletre


Tredje søndag i advent og laks med poteter, kål og Hollandaise.


Gele og sjokoladepudding til dessert


Så var det streaming av Vi synger julen inn i Siggerud kirke.

Nå er straks blogging unnagjort også, så da er det tid for Atlantic Crossing!



 



1 kommentar:

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!