fredag 1. januar 2021

Endelig 2021!

Denne nyttårsaften handlet mest om å feire at det gamle året 2020 er over. Annerledesåret. Pandemi-året. Som om ikke det skulle være ille nok gikk det på årets nestsiste dag et fryktelig jordskred i Gjerdrum som forårsaket at mange mennesker ble husløse og/eller mistet alt de hadde, og måtte evakueres. 10 mennesker er fremdeles savnet. 

Så nå holder det, 2020! Nå holder det! 

Vaksineringen mot Coronaviruset er i gang, og vi har derfor all grunn til å være optimistiske for 2021!


Fikk hele familien med ut på tur nyttårsaften formiddag! 


Vi hadde fått litt snø, men det falt meg ikke inn at det skulle være nok til skigåing! Men jammen traff vi på samme skiløper flere ganger. Noen gikk, og noen jogget! 


Og noen krøp....


Det ble Assurdalen igjen. Så glad jeg bor i nærheten av denne fine turstien!


Ikke bare meg som var glad for snøen! 


Prøver å få fatt i en tom ølboks!


Nyttårsbordet dekket!


Denne kvelden hadde vi andefilet med potetmos, epler, gulrøtter, sellerirot og sjysaus.
Dette falt i smak, en av våre mest vellykkede nyttårsmiddager! 


Takk for det gamle!
Som vanlig bare oss fem på nyttårsaften, men i år var det nok mange som feiret alene eller sammen med få. Pandemien er langt fra over og smittetallene stiger.


I år ble det Lykken iskake til dessert.


Som vanlig en fantastisk nyttårstale av vår kjære konge! 


Etter talen gikk jeg ut og tente to fakler i sympati med jordskredofrene. 
Diskusjon på sosiale medier om det er riktig å sende opp raketter denne dagen, men når man har gutter i hus som gleder seg til fyrverkeri så vil man gjerne feire at året er over på den måten også. 


Men først litt brettspill. Vi spilte både Stigespill og Vil du vedde.


Så ble det sjakk for de minste.....


...mens hu mor koste seg med glüwein, kaker og kongelig varieté!


Som i år hadde publikum i salen via storskjermer!


Eldste og yngste tok også et slag sjakk.


Så var endelig 2020 over. 
Husker som liten at jeg alltid ble veldig emosjonell når klokken bikket tolv nyttårsaften, men i år presset tårene på noe voldsomt da vi skjøt opp rakettpakken vår. Jordskredofrene, pandemiens følger: alle dødsfall, alle som har fått langtidsvirkninger av sykdommen, alle som har gått eller vil gå konkurs, alle som har mistet jobben. Nå er jeg selv en av disse, fra i dag er jeg ikke permittert lenger, men i oppsigelsestid. Og tenker på alle ildsjelene jeg jobbet sammen med som jeg ikke får se mer! Det er faktisk det verste!

Samtidig har 2020 også vært et godt år. Jeg har fått mer tid med barna og ikke minst vært på mange fine turer og blitt bedre kjent både i Sørmarka og Østmarka, som går over i hverandre like ved oss.



Det ble altså fyrverkeri, og det føltes veldig riktig og godt å kunne «smelle ut» det gamle året og ta i mot det nye! Det kom nok noen lettelsestårer også! 


Slik ja!
Nå sitter jeg og ser på nyttårskonserten fra Wien, denne gang med null publikum i salen! 
Vi har fått enda mer snø, og kanskje blir det en tur ut i dag også.

Ønsker alle et riktig godt nytt år i 2021!






















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!