søndag 20. november 2022

En helg i november

 

Mye vann i Sætrebekken!
Bildet er fra onsdag da jeg hadde fått en ekstra fridag, og gikk tur om Tusse.


Tussetjern.
Barna hadde også planleggingsdag, og det trengte de. Vi lekte også gjemsel, og jeg kjørte minstemann på karate, og handlet litt på Ski storsenter mens han var der.
Gubben hadde Covid, i følge en test han tok på mandag. Så det var jo sikkert det vi andre hadde også da, i forrige uke.


Torsdag morgen på vei til jobb. Et tynt hvitt teppe, og mye kaldere temperatur!


Torsdag kveld. Høstens første peisfyring!


Fredag ble en hektisk dag, men ble avsluttet på beste måte: På Son Spa. «Etter EHiN-spaet».
Benyttet først fasilitetene med basseng, badstu etc, og så hadde jeg en kroppsbehandling som het «Silky body», og som besto av skrubb av hele kroppen, og etter at den var dusjet av igjen; massasje med fuktgivende maske.


Lørdag.
Dro først til Havaristen på min årlige handletur der, og med det samme jeg var i området, så var det jo ikke lange veien til Bysetermåsen, og en tur til Rausjø!


Her passerer jeg et lite tjern som har to navn; Ålmarktjernet og/eller Nordre Vinholtjern.
Mine turer fremover kommer nok til å foregå på grusvei, nå er det fort for glatt og vått på skogstiene, hvertfall for meg. 
Jeg har flere turer på «lista» som jeg ikke har gått enda, men de skal jeg nok få tatt til våren! 
Det viktigste nå er å få gåtrening - og gjerne lange turer etter hvert!


Rausjø.


Så trivelig sted, med hytter omkring. Jeg satt her med nistemat og kakao, og hadde en fin rast.


Glimt av sol på tilbakeveien.


Så var det på tide å få hengt opp fuglematerne! 
Har kjøpt en stor sekk fuglemat til dem på Felleskjøpet i Ski.


Søndag.
Sto opp til god peisvarme.


Vi har besøk av Tromsfetter som kom fredag og skal være her til onsdag - han var med både på McDonalds og bowling i dag.
Dette bildet tok minstemann av meg - det ble ganske kult, selv om kanskje ikke kastet var så bra!


Minstemann fornøyd med kastet sitt!


Det var gubben med sitt kast også. Så fint å se ham i full vigør på bowlingbanen igjen - dette var en umulighet i sommer.


Hjem til mørbradsteik, med fløtestuede poteter, løk- og soppblanding, bønner, tomater og saus.
Jeg hadde gjort det meste klart på forhånd, og både steik og poteter stekte på lav varme mens vi var borte.


Etterpå var jeg i Ski nye kirke, fordi det var avskjedsgudstjeneste for prosten, som vi også har vært nesten nabo med her i gata. 
Det var en fantastisk opplevelse, med fullstappet kirke og sang som nesten løftet taket!


Etterpå var det kirkekaffe med sikkert et trettitalls gode kaker (noen hadde tyvstartet på denne!), men jeg dro i stedet hjem….


…for jeg ville jo mye heller hjem til folka mine og spise eplekake med dem! 

En fin helg og uke har det vært, vi tar en til av dem!




2 kommentarer:

  1. Som vanlig, god og informativ blogg. Klem

    SvarSlett
  2. Det høres ut som dere alle er friske nå! Kjekt at du holder oss oppdatert 🥰Gleder meg til 2.desember, tenk, da skal jeg få se dere alle! ❤️

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!