søndag 11. desember 2022

3. adventshelg 2022

 

Kulden har heldigvis holdt seg, og det har blitt mye peisfyring.
Jeg sier heldigvis fordi da blir det gode isforhold etterhvert, både for skøyteløpere og etter hvert også skigåere, for da tåler vannene godt at det kommer mer snø senere.


Onsdag kveld var det middag med eks-kolleger på Prima Fila.


Creme Brulee til dessert!
En hyggelig kveld.


Til dem som ikke tror at jeg ligger på sofaen noen gang 😉


Lørdag var jeg og mellomstmann på Ski Storsenter for å kjøpe julegaver. Han skulle jo for første gang kjøpe gaver selv i år, så da dro vi dit sammen og fikk unnagjort mye julehandel. Men har fremdeles litt igjen!

Pepperkakeskog!


Så fikk vi endelig begynt å se Snøfall, julekalenderen! Vi så de fem første episodene. 


Etterpå laget jeg pepperkakedeig - klar til neste dag!


Dagen før - (rakk ikke å ta bilder før det ble mørkt) - kjøpte jeg tre julestjerner hos Giving&Dining, og satte opp julebyen min. Men det er ett av husene som er sporløst borte - et som var nytt i fjor. Håper det dukker opp!


Julekrybben er oppe…


….og det samme er mormors nisser!


Bloggen min er forresten 10 år gammel nå, og et av de første bildene jeg la ut var dette, av eldstemann og mellomstmann som lager pepperkaker.


10 år senere! Her er de i gang igjen, denne gang veldig lattermilde siden mellomstmann akkurat hadde sagt «stjerne» i stedet for «hjerte».


Alle tre gutta i sving.


Fikk laget både pepperkaker, sandnøtter og sirupskaker med det samme jeg var i gang.


3. søndag i advent!


Da ble det gresskarsuppe likevel, og en variant av hakkebøf - på hamburgerbrød istedet for grovt brød.


Og banana split til dessert.

Da nærmer det seg jul og juleferie med stormskritt - ha en fortsatt fin førjulstid!






2 kommentarer:

  1. Fin førjulstid og vinterlig stemning klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. På min "nye" PC var fotogjengivelsene en virkelig opplevelse. Klem!

      Slett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!