søndag 5. mars 2023

Bursdag og endelig Langen

 

Langen, idag!
Hadde ikke trodd at det skulle bli Langen-tur i år heller, men heldigvis at folk legger ut status på Facebook-grupper, slik at man kan se hvor bra forhold det er.


Ja, det gjør Skiforeningen jammen! 

Men la oss starte tidligere i uka:

Vi gikk tur på onsdag selv om minstemann ikke kom seg på karate denne dagen. Her ser vi Jupiter og Venus som nesten «kolliderer»


Fint at det har blitt en vane med onsdagstur sammen med gubben.


Jeg har fått tre nye kollegaer, og derfor tok vi på torsdag en tur til Nasjonalmuseet slik at de også skulle få årskort, slik som vi «gamle» fikk før jul. Da benyttet jeg anledningen til å se utstillingen «To dronninger» - dette er dronning Sonjas signingskjole.


Og dette er dronning Mauds kroningskjole. De står og «ser» på hverandre, mens det vises bilder fra deres liv på veggen på deres venstre sider. Flott oppbygget utstilling!


Så gikk vi videre til Kullt, hvor vi spilte Shuffleboard i to omganger.


Fint sted, men vi var litt for få til å sitte ved et slikt bord!


Ost og spekemat til forrett.


Fire av oss delte på denne hovedretten - langtidsmørnet Cote de boeuf.


En hyggelig kveld.


Lørdag og min bursdag.
Denne fine tegningen fikk jeg av eldstemann!


Jeg hadde et lite lunsjselskap med noen hyggelige damer!


Dagens bløtkake.


I år ønsket jeg meg bare penger til innsamlingsaksjon for Kirkens nødhjelp, men fikk likevel roser av en av gjestene, tegning av minstemann og boka Til fots i Follomarka fra mann og sønner. Den har stått på ønskelista en stund!


Og fine blomster fra gubben.


En kort luftetur etterpå!


Gubben kjøpte også en ekstra kake da han var ute og trente mens jeg hadde selskap.

Ellers koste vi oss bare resten av dagen.


Søndag og endelig tur på Langen.
Litt dårlige forhold akkurat ved Bru hvor sporene begynner, men ellers var det stort sett veldig bra forhold.


Men hvor var alle folkene denne fine, solrike søndagen?
Skøytebanen var ikke preparert, møtte kun et barn på skøyter med moren på spark.
Ellers noen få skiløpere og noen få som gikk til fots.


Jeg hadde ispigger rundt halsen!
Isen var trygg, men så usikker ut langs land mange steder.


Her er jeg ved Slora og Sørmarkskapellet, hvor jeg sto på brygga og gråt av naturopplevelsen i fjor høst!


Gjersenga.
Her ble det stående pause med vann og KvikkLunsj.


Tilbaketuren. 
Det skal være kaldt fremover, så håper at skøytebanen kan bli preparert igjen snart for skøytefolka.


Storslagen tur!
6 km hver vei.


Månen kom fram også.

Og med det ønsker jeg alle en riktig fin uke!





3 kommentarer:

  1. Kjære datter! Ønsker at også du vil få en fin uke! Mange fine bilder som vanlig. Gleder oss til du kommer noen få dager på besøk!

    SvarSlett
  2. Som vanlig flotte fotos og fin og god rapport av gjøremål- Eldstemann synes å ha talent i formgiving. Vel overstått bursda'. Klem!

    SvarSlett
  3. Ellers synes jeg du har fått et godt tak på Skiforeningen!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!