søndag 19. mars 2023

Lynvisitt i Sandnes og minstemann 11 år!

 


I morgen fyller minstemann 11 år, og det har vi feiret i helga.
Men la oss starte med forrige uke:


Onsdag morgen var det så kaldt at jeg ble grå i håret på vei til toget.


Som vanlig tur på onsdag mens minstemann er på karate. Vi merker at det begynner å bli lysere.


Fredag kveld, taco og pappa ute med jobben. For en gangs skyld ble gutta sittende lenge ved bordet, og i den situasjonen begynner vi ofte å leke at vi er hverandre, noe det kommer mye morsomt - og avslørende - utav!
Her er eldstemann meg og jeg er minstemann.


Grytidlig opp lørdag morgen for å rekke tidlig morgenfly til Stavanger.


Tok fly sammen med selveste statsminister Støre!
Det var stort sett klart vær, og jeg satt og nistirret ut det meste av tiden.


Så flotte vinterlandskap.


Må dele dette bildet også!


Også på landjorden var det snø, noe som hører til sjeldenhetene der vestpå.


Sandnes i snø! Ikke noe hverdagslig syn!


Men vår på balkongen.


Fint å være litt hos mor og far - kommer til dekket bord hver dag, og får til og med vafler!


Mandag morgen.
Da var vinteren allerede over, og regnet tilbake. Back to normal. 
Som far sa: Jeg liker nå dette været best jeg!


Men det gjør ikke jeg!
Jeg var superglad for å komme tilbake til skikkelig snøvær og vinter, og så et tog av sikkert ti store plogemaskiner etter hverandre på Gardermoen.


Fra turen med flytoget.


Jeg dro direkte til jobb, og her sitter jeg med god utsikt til snøen på det nye kontoret vårt!


Det snødde hele dagen, og togstasjonene så slik ut.


Hjemme igjen.


Eldste og mellomste var flinke og måket etter middag.


Tirsdag kveld byttet jeg ut den vanlige ergometer-treningen med skitrening i Stallerudløypa.
Det var min sjette skitur i nærområdet denne vinteren (mot to i fjor). Så det har vært mer snø denne vinteren, men hele tiden så veldig varierende temperaturer.


Lysere kvelder og fine omgivelser på vår vanlige onsdagstur mens minstemann er på karate.


Torsdag. Spiste ute både til lunsj og middag.


Lunsjen ble inntatt på Sumo, hvor det også var veldig fancy toaletter!


Middagen foregikk på No4 i Ski; jeg hadde kveite og gubben lammeskank.
At vi skulle spise ute i dag kom litt brått på, og var egentlig et forslag fra eldstemann - slik at han kunne bestille burger til seg og brødrene!


Nydelig panna cotta til dessert.


Lørdag, og minstemann skulle feire 11-årsdagen sin på Rush.


Der var det fullt av folk, men det ble en fin fest med pizza, slush og is.
Gjester var ni gutter fra klassen + mellomstmann.


Noen fant ut hvordan de skulle slå av lyset for å få discolysene mer fram, og da fant jeg fram litt musikk på telefonen.
Det tok litt av, med blåsing av upoppede popcorn gjennom sugerørene. Jeg kjenner at jeg blir litt resignert - jeg vil ikke være hun sure moren, og dessuten er det jo ikke jeg som skal rydde opp!


I dag, søndag, ble det feiring her hjemme, selv om selve bursdagen er i morgen.
Bursdagsbarnet ønsket seg pizza fra Peppes.


Gaveåpning.


Stas å få eget VR headset!


Så var det sjokoladekake, også ønsket av bursdagsbarnet.
Jeg glemte kakepynt, men hadde heldigvis 11 lys!


Alle lysene på et pust.
I morgen er det mandag og den ordentlige bursdagen, så vi får se om vi kan unne oss noe godt etter middag da også!












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!