søndag 16. april 2023

Trondheim og Vangen

 

Dette er dagens bilde av påskeliljene. 
På det flotteste akkurat nå!


På onsdag var jeg på jobbreise til Trondheim.
Fin utsikt her fra Brattøra/Pirsenteret.


Fin utsikt har de hvertfall fra kontorlandskapet til Helseplattformen! Unner dem det i den tøffe tiden de står oppe i nå!


Leiv Eiriksson-statuen utenfor inngangen. 
(Nei, vet ikke hvorfor han har fått bind for øynene!)


Dette og neste bilde er det en dag i mellom.


Nå er det tre gresskarplanter på vei!
Skal ellers ikke dyrke så mye i år, bare litt i plantekassene som omtrent kan passe seg selv. Ingen tomater i lange rekker i år!

På lørdag var det ut på tur aldri sur i regnværet.
Med tynn lue og caps gikk det bra.


Dagens tur gikk til Vangen, her passerer jeg straks Igletjernet. 
Ikke snø og is, men litt frost og slaps. Godt valg med piggsko i dag også.


Fint i skogen, selv om det er en del snø. Trenger ikke gå og tråkke inni der helt ennå, syns jeg.


Veikrysset til Skjelbreia gård. Skisporene er borte. Og jeg tror ikke jeg noen gang har sett så mye vann i bekken!


Midtre Kjerrmåsatjern.
Traff på en skoleklasse som var på vei hjem etter overnatting på Vangen.


Ble hyggelig mottatt her - de hadde vel ikke ventet seg noe besøk i regnværet.
Fikk meg en god pause med kjempegod Vangen-bolle.
På vei hjem var det mindre regn, heldigvis, og flere folk hadde kommet seg ut på tur. 
En frisk og god tur i skogen!

Og en fin helg. Det håper jeg du også har hatt!


1 kommentar:

  1. Du tar naturen med deg hvor enn du går, og det synes jeg er helt perfekt. Sjel, sinn og natur er helheten etter mine begreper. Fint å lese bloggene dine, ikke minst de gode fotoene. KLEM!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!