søndag 23. april 2023

Solskinnsuke og hyttebesøk

 

Dette er Øvresaga, DNT-hytta i Rausjøgrenda sør i Østmarka.
Lørdagens tur gikk dit, da jeg ønsket å rekognosere litt før minstemann og jeg skal dit en tur i mai.

Men vi starter med begynnelsen av uka:

Mandag.
Det har vært strålende sol hele uka, og det har blitt mye tid på terrassen.


Men også en liten tur til Dal gård og tilbake for minstemann og meg.


«Mammaen på broen».
Minsten ville ta bilde av meg på broen over Dalsbekken.


På jordet har vi sett rådyr hver dag.


 Vi stoppet innom den lille lekeplassen i Dalslia på hjemveien. 


Tirsdag.
Jeg hadde hjemmekontor, og bevilget meg en lunsjpause utendørs.
Her er gjessene på Breivoll.


Jeg gikk nordover langs kyststien til Kjærnes.


Fint å sitte her og spise lunsj.
Jobbsamtale på telefonen med avslørende måkeskrik i bakgrunnen!


Etter middag ble begge de yngste med på en liten tur til Dalstunet barnehage, siden minsten egentlig hadde hatt lyst til å gå innom der dagen før. 


Her var det gøy!


Husking…


Og treklatring.


Noen ting begynner man kanskje å bli litt for stor til….


Men ikke til å leke i sandkassen!


Onsdag.
Jeg og gubben gikk vår vanlige «karatetur», denne gang helt ned til Midtsjøvann.


Torsdag.
Jeg troppet opp på barneskolen for å gå på foreldremøte, men det var ikke før neste uke. 
Da jeg kom hjem igjen var mellomstmann i full gang med å koste oppkjørselen!


Etterpå gikk vi en tur til butikken, og fant masse blåveis i veikanten.


Lørdag.
Tur til Rausjø.


Øvresaga.
Faktisk litt snø her fremdeles!


Her spiste jeg lunsjen min.
Har jo vært her en gang før, på barselgruppetur da mellomstmann var baby. Den gang var det en av de andre mødrene som hadde nøkkel til hytta, og vi kunne gå inn og ta en amme- og spisepause.


Men nå er det JEG som har nøkkel!
Det var stas å for første gang sette DNT-nøkkelen min i låsen til en DNT-hytte!

Jeg gikk inn og så meg om, kastet ut noe gammelt vann etter de forrige gjestene, og prøvde utedoen. Nøkkelen passet til den også! Men de forrige gjestene hadde ikke lagt på dolokket, så det var en del fluer der inne 💩


Utsikten fra terrassen der jeg hadde matpause.


Fint å sitte her i solveggen, selv om det var en del maur også!


På vei tilbake oppdaget jeg frosker i det stillestående vannet i veikanten.
De så meg også, og lå musestille helt til jeg gikk videre. 


Gøy å se - vi har tidligere kun sett rompetroll her!


Da jeg kom hjem etter tur og handling, var det rett ut på terrassen med shorts og t-skjorte!
Nyte siste dagen med sol!


I dag, søndag, har det bare vært regnvær, men vi trenger jo det også. 
Jeg har fått ryddet vintertøy og skøytegreier fra gangen, har ryddet på minstemanns rom, og kastet fire poser med gamle leker! Det var en god følelse!

Ha en fin uke!




1 kommentar:

  1. Flotte bilder - alltid kjekt å lese bloggen din?? Klem!!!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!