søndag 28. april 2024

Snart mai

 

Mandag og tirsdag gikk med til husarbeid.

På tirsdag ettermiddag gjorde jeg og minstemann en rolig yoga sammen i stua.


Etterpå ville minstemann ut en tur, og han ville sykle.


Stoppet litt på lekeplassen. Ikke for stor til det ennå!


Og kort stopp ved denne sklia i Nordre Dals vei også.
Yoga og tur med minstemann var akkurat det jeg trengte denne dagen, som var en veldig tung dag. Kommer tilbake til dette i neste blogginnlegg.


Da vi kom hjem var gubben akkurat kommet hjem fra svømmetrening, så han kunne regulere sykkelsetet litt opp.

Onsdag gikk med til å vaske kjelleren og trappene.
Yoga med minstemann igjen, som ønsket seg skulder-yoga.


Torsdag.
Oppdaget denne rakkeren igjen.
Blir nok ikke mye tulipaner i år, nei.

Hadde tenkt å gjøre litt ute, men det regnet og var for vått. Hadde så tenkt å vaske oppå kjøkkenskapene, men pga dårlig søvn om natten og litt diare, bestemte jeg meg for å ta det med ro i dag. 

I tillegg måtte jeg grytidlig opp for å kjøre gubben til toget - han skulle ta fly til Narvik for å være med på MastersNM i svømming. (Noe som ikke gikk knirkefritt, da hele luftrommet over sørNorge ble stengt pga teknisk feil! Flyet hans ble kansellert, men fikk heldigvis plass på nytt fly, men det gikk ikke før kl 16!)

Det ble til at jeg bare gjorde det aller nødvendigste av husarbeid, og heller leste i Helge Ingstad.


Etter middag var det foreldremøte på ungdomsskolen, og jeg bestemte meg for å gå dit istedet for å kjøre. Trengte å bevege meg litt!


Fredag, på vei til annengangs jobbintervju.
Forrige gang jeg hadde et annengangsintervju og fikk jobben, passerte jeg slottet, så satser på at det bringer lykke denne gangen også!


Vi må jo feire gubben, selv om han ikke er hjemme på bursdagen sin!


Selv om han burde jo egentlig hatt en slik kake!


Lørdag.
Var først på bondens marked i Kolbotn, så lunsj, så ut i hagen.
Fikk hjelp av minstemann til rakingen, helt til han løp inn i panikk fordi han så en bie! 🙄

Fint vær, noe det ikke skulle være neste dag, derfor ble det hagearbeid denne dagen.


Gjorde alle de tingene jeg vanligvis gjør i forbindelse med 1. mai, siden jeg trolig ikke er hjemme 1. mai i år (mer om det også i neste innlegg): plukker søppel og «pappenger» fra fyrverkeri, raker plen og koster platting, og setter ut fuglebadet. Spa vinterens strø-grus, som allerede var samlet i en haug av eldstemann, oppi poser og lagre til neste år. 


I år måtte jeg også plukke småstein/stor grus fra plenen, der hvor vi har snødeponi nederst i hagen. Det er klart at etter denne vinteren hvor det både måtte strøs og brøytes mange ganger, så vil det havne grus i snøen, og når snøen smelter: mye grus i plenen! Det var rene Askepott-jobben, men fikk bort det grøfste.


Søndag.
Fine blomster ved kirketårnet.


Etter lunsj fikk gresskarplantene endelig større potter og mer jord!


De er nå plassert i vinterhagen, hvor jeg satt og skrev to nye jobbsøknader.
Ellers rolig søndag.

Ha en fin uke, hva enn du skal

1 kommentar:

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!