lørdag 12. juli 2014

Trendy?

På torsdag leste jeg følgende i vår lokalavis ØB: "Den største trenden nå er en stil som heter shabby English Garden. Hagen skal være innholdsrik men ikke prydelig som en utstilling, og den skal ha betydelig personlig preg".
Plutselig følte jeg meg veldig trendy! For som jeg sikkert har nevnt før var forrige eier ekstremt hageinteressert og puslet i hagen på heltid. Dette har vi med våre jobber og tre små barn ingen sjanse til å vedlikeholde, derfor har hagen etter hvert blitt - ja - en liten jungel. Før sa vi at det var fordi vi skulle "redde biene", men nå er vi altså veldig TRENDY, bare så dere vet det.

Men av og til gjør jeg jo noen grep, som jeg også har blogget om før. Viljen er der jo, bare ikke evnen. Og jeg har personlig mye mer glede av å dyrke grønnsaker enn prydblomster. Men nå som vi har ferie har jeg noen prosjekter på gang. Og ett av de prosjektene fikk jeg gjort i dag.

Før-bilde:

 
 Og etter ca 1,5 timer og tre trillebårlass så det slik ut
Etter-bilde:
Ja, det var faktisk en sti under der! Og det visste vi jo. Bare veldig lenge siden vi hadde sett den!
 
Og vi har en veldig trendy toåring.
 
Han er nemlig megakul med storebrors svømmebriller

Og for ikke å snakke om hvor kult han syns det er å gå fra middagsbordet og heller gå ut på terrassen og spise restene av lunsjen sin - stående!
 
Mye annet interessant i ØB for tiden også. Leste nettopp om en skole her på Langhus som hadde huset en internasjonal leir, og derfor fikk besøk av ordfører og statsminister. Slikt syns jo jeg er kjempebra tiltak! Håper barna kan bli med på noe slikt en gang - veldig verdifullt å bli kjent med andre kulturer og språk.
 
Og så leser jeg om to jenter som fikk toppkarakterer da de gikk ut av 3. klasse Ås videregående skole på den internasjonale linjen! Jeg visste ikke at det fantes et slikt tilbud i vårt nærområde en gang. Jeg ble helt gira da jeg leste om dette - International Baccalaureate er jo noe som blant annet tilbys på de aller mest kostbare kostskolene i verden, og man har alle muligheter etterpå. Det er mye hard jobbing, men som de jentene i avisa selv sa: " IB har lært oss å bli et helt menneske". Jeg håper nå på at hvert fall EN av guttene kunne tenke seg å gå denne linjen! Det blir jo sånn - når man er for gammel til å gjøre noe selv, så begynner man å håpe på barna i stedet!
 
Ellers nyter vi varmen og sommeren. Fortsatt god helg!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!