onsdag 13. mai 2015

Nye vinder og familie - Hamar og hjemme

Dette blir et litt uvanlig blogginnlegg. Men alt henger likevel sammen.
Forrige søndag var vi igjen på Hamar - denne gang i forbindelse med 7årsdagen til husets sønn.
 
Her var sofaen i stuen blitt fornyet med flotte puter fra Ikea

Ungt kunstnertalent! Dette er faktisk laget av husets nesteldste datter (snart 14 år). Hva kan man si. Jeg gleder meg til separatutstilling om noen år, sier jeg bare. For et talent!

Gåsunger på kjøkkenbenken. Vitner om vår og nytt liv.

En tom blomsterkrukke. Ble faktisk litt lettet over å se at ikke alt er på stell alltid.

Agurkplanter - også kjøpt på Ikea! Fruen har vært altfor opptatt med oppussing av leilighet i Sverige i det siste til å dyrke selv. Og heldigvis har Ikea kommet til Hamar!

Minstemann på terrassen

Minstemann på huska

Fuglekasse

Så høyt oppe er den! Ser dere den?


Minstemann beundrer gullfiskene som nå er kommet ut for sesongen

og babyhusken måtte også prøves.
 
Det var Hamarbesøket.
Så ble det min tur å få familiebesøk - søndagen etter. Og det trengte jeg. Fra MIN familie!! Min kusine som jeg ikke har sett på fem år. Jeg har fått ett barn og hun har fått to barn siden vi så hverandre sist. Begge trebarnsmødre og like gamle (hun er kun et år yngre enn meg - og det eneste av mine søskenbarn som er yngre enn meg!) Kontakten var der med en gang. Det er noe med at blod er tykkere enn vann. Det var veldig godt å ha henne på besøk, selv om det varte bare noen timer.
"Jeg syns du har fått det til jeg, Elisabeth", sa hun. Og det var veldig godt å høre etter en litt tøff uke!

I dag ble maleren ferdig med vinterhagen, og vi kunne "flytte tilbake" igjen.
Tøffe uker kan lære oss noe. Gubben og jeg har funnet ut at vi har noe som heter reset-knapp. Og når vi trykker på den synker stress og spenning, og vi blir fokusert og avbalansert. Vi ser klarere hvem vi er og hva vi vil. Den har vi hatt bruk for i det siste.

Litt nytt her også: Et yndig lite sitrustre som jeg har fått av Unni. Det går mot sommeren, derfor fram med strand- og skjellduker som kommer fra Canada, med ekte blåskjell fra Drøbak på!

To av orkideene blomstrer, mens jeg venter på de to andre. Å trykke på reset-knappen gjør det lettere å se fremover. I morgen blir det nok et familieselskap. Vi skal feire niesen vår som blir 18 år. Myndig og voksen, sier jeg. Hvertfall myndig, sier hun. Da treffer vi også de fra Hamar. Vi treffer gubbens søster og hennes familie, som vi ikke har sett på tre år. Bortsett fra nevøen vår som vi så senest før jul. Jeg får se niesen min på to år som jeg ikke har sett før. 
 
Ønsker alle en fin langhelg, hvis dere skal ha det. Jeg er pent nødt - planleggingsdag på fredag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!