søndag 7. juni 2015

Hage igjen!!

Må dele noen flere bilder fra hagen. Beklager dersom dette bare er uinteressant og kjedelig. Men det kommer nok en del slike innlegg utover sommeren. I dag luket jeg ved hekken mot naboen i det røde huset. Og så begynte det å regne. Så man ser tydelig hvor jeg var da regnet begynte - halve "hekkbedet" er luket og halve står igjen.

Må igjen dele et bilde av naboens epletre. Syns det er så utrolig vakkert, selv om det holder på å bli avblomstret nå.

Dette treet/busken står også på nabogrensa. Dette lurer jeg veldig på hva er - utrolig flotte blomster!

Markjordbærene blomstrer også for fullt nå, i "fossen" vår.

Kampen mot løvetannen tapes hvert år. Faren min lurte på hvorfor vi ikke bare sprøytet løvetannen? Vi hadde jo både gift og sprøyte. Da jeg spurte gubben om dette bekreftet han det. "Hvorfor lar du meg gå å anstrenge meg slik at jeg får brystsmerter da?" spurte jeg. "Jeg syns du hadde godt av den trimmen" var svaret da. Men jeg sprøytet løvetannen og som vi ser av bildet hjalp det ingenting. Vi får prøve en runde til - men nå er vel snart sesongen over??

Disse skal man visst helst fjerne? Men de er flotte når de blomster

Peonene. Snart, snart klare for blomstring! Tror jeg skal prøve å binde dem opp mot stativet i år. I fjor la de seg utover plenen når de ble regntunge, og da ble de fjernet av far......det må jeg prøve å unngå i år!
 
Ellers har vi hatt en fin helg - eldstemann har vært på sin første hyttetur uten oss - avslutningstur med korpset, etter å først ha deltatt på "Musikkens dag" i Ski. I dag hadde jeg med de to minste i kirken på Sommerfest. Og i morgen tar jeg fri for å være med minstemann på barnehagetur til Drøbak.
Ha en fin uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!