søndag 20. januar 2019

Skihelg

Når gubben og eldstemann er på svømmestevne hele helga, så er vel det beste jeg og de to minste kan gjøre å dra på skitur - hver dag!

 Lørdag pakket jeg stor sekk med mat, kakao, vann og...ved! Det var tungt, men vi hadde lyst å lage et bål, og det fikk vi til. 

 Her er vi altså ved bålplassen ved Stallerudhytta. Jeg hadde også med saueskinnet, som vi la oppå sitteputene. "Vi leker steinalder!" sa barna. 

 Dette var min tredje skitur i år, jeg testet løypa før siste snøfall, da var det bare helt greit. Etter siste snøfall prøvde jeg mine nye ski. Dette var barnas første skitur i år, og da hadde jeg på de gamle skia igjen - leggene mine var ømme av de nye skistøvlene og jeg må venne meg langsomt til dem. 

 Fikk ordentlig fres på bålet etter hvert. Det kom en far med to barn og etter hvert en annen far og sønn og slo seg ned. De siste fikk låne sitteputer av oss (jeg hadde to ekstra) og vi kom litt i snakk også. Til sist kom det tre unge jenter (ca 17-18 år vil jeg tippe) og hadde med ostesmørbrød i folie som de skulle grille. Flaks for dem at vi allerede hadde laget bål!

 Gutta lekte, først litt i skogen og så oppå taket på gapahuken. 



 Så var det å komme seg hjem før det ble mørkt!

 Søndag: Tilbake i løypa igjen, idag med de nye skiene. Norges fineste lysløype er det noen som har kalt den. Vi går som vanlig fra Joker til Stallerudhytta. 

 I dag var hytta åpen og vi kjøpte vafler og brus til gutta. Jeg hadde vann og te med i sekken.
 

 Liten og lett sekk i dag i forhold til i går. Men det var rester av noen andre sitt bål ved bålplassen. 

 Det var spennende og gutta brukte mye tid på å holde liv i glørne. Det er lærerikt!

Tidligere på dagen var vi i kirka, og etter middag tok vi badstue, og guttene fikk bade mens jeg dusjet. En aktiv og travel helg vil noen si, men for meg handler det både om å utnytte været og skimulighetene, og å holde dem borte fra skjermer! Og da er det full timeplan som gjelder!

Ha en fin uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!