onsdag 1. januar 2020

Godt nytt år!


En vakker solnedgang over Nøstvedtmarka i kveld, 1. nyttårsdag. Den får bli et symbol på takknemligheten for det gamle året, og håp og ønsker for det nye. 

 Bilder fra nyttårsaften - som vanlig var det kun oss fem, som det har vært de siste 9 årene. 

 Minstemann syntes vi skulle ha lys i alle farger siden det var nyttårsaften, så det ble lilla i spisestuen...

 ...blått på bardisken...

 ...rødt i kjøkkenskapene....

 ...og grønt på pianoet!

 De to minste dresskledd, mens eldstemann syns det holdt med dressbukse og hatt!

 Gøy med nyttårshatter!

 Og tiara til mamman!!

 Fantastisk god reinsdyrsteik, med viltsaus, poteter, grønnsaker, rømme, tyttebærsyltetøy og ripsgele!
Men du så fort slik mat blir kald, selv om vi tar den rett fra varmekilde via varme fat til bord. Neste gang skal vi prøve å bruke leirgryte, og se om det hjelper. 

 Anita iskake til dessert som vanlig. 

 Så ble det brettspill. Først Redd katten med de to minste. 

 Så spilte vi alle sammen minstemanns nye stigespill, som han fikk av eldstemann til jul. 

 Det ble pause i spillingen for å se Kongens nyttårstale. Jeg ble så overrasket - trodde den var ferdig innspilt for lenge siden, men siden han nevnte Ari Behns død, må han jo ha gjort en ny-innspilling. Jeg syns det var veldig rørende, og hele talen var flott!

 Mer spilling. Gubben, eldstemann og jeg spilte dette flaggspillet som eldstemann fikk av meg til jul. Et morsomt spill, men gubben og jeg kan bare glemme å vinne - her er eldstemann suveren og imponerer oss med sine flaggkunnskaper!

 Mer TV-kos - kongelig variete pleier å være verdt å få med seg. 

 Juhu - på nyttårsaften er det lov å ha på pels og fyrverkeri-briller!
Alle barna var med ut i år - de to minste hadde til og med løpt ut flere ganger tidligere på kvelden. 

 Vi brukte ikke så mye penger på fyrverkeri i år, men det holdt til både noen stjerneskudd og en flott rakettpakke. Naboene bidro også til at vi fikk mye fint fyrverkeri å se på. 

 1. nyttårsdag. Har ikke gjort noen ting i dag. Det ble litt hekling, og deretter nyttårskonserten fra Wien - det er et must å få med seg.
Så ble det klargjøring av min nye A-plan!
Fikk heldigvis litt frisk luft da jeg skulle hente minstemann som hadde vært hos en kamerat. Det var da jeg fikk med meg den fine solnedgangen. 
Hjem til levergryte og gele/sjokoladepudding. 

Så ser det ut til å være noen fine TV-programmer i kveld også. 
De to neste dagene er skolefri og jeg skal ha hjemmekontor. 

Ønsker alle et riktig godt nytt år!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!