mandag 30. desember 2019

Romjul 2019

2. juledag:

 Det ble en tur ut i frisk luft. Mens gubben og eldstemann var i svømmehallen i Drøbak, og morfar gikk en tur for seg selv, gikk jeg, mormor og de to minste en rusletur til lekeplassen. Herfra hadde vi fin utsikt til Nøstvedtmarka. 

 Dagens middag var pinnekjøtt. 

 Minstemann ville heller at jeg skulle ta en selfie sammen med ham. "Hvorfor er det viktig å ta bilde av mat?" spurte han. "Mamma skal skryte!" svarte jeg, men selvfølgelig ble det selfie også. 

 Karamellpudding til dessert. Eller marakellpudding, som vi sier. 

 3. juledag spiste vi torsk til middag, og senere var vi hos bestemor på romjulsbesøk. 

 Kaffe, saft og kaker. Dette fine skapet hadde vi kjøpt brukt, og det passet perfekt inn her.

Hjemme igjen. Julestemning.

 4. juledag ble en endagsvinter. Mormor og morfar ble kjørt til Gardermoen av gubben, og like etter de var dratt gikk minste og eldste ut for å ake litt, mens jeg fikk svingt støvsugeren og vaskekosten. 

 Gjenbruk. Morfar tok ikke med seg stativet som flaskene fra Gulating hadde stått i - sikkert fordi han fikk tilsvarende gave i fjor også. Så da kom stativet til nytte på kjøkkenet vårt i stedet. 
 
 Restemiddag! Den ble fireretters!

 5. juledag ble en ordentlig avslapningsdag, og det trengtes. Jeg satte meg ned med en youTube-video, og lærte hvordan jeg skulle bytte farge på bestemorrutene mine. SÅ stolt over resultatet, selv om den hverken er feilfri eller ser proff ut. 

 Koste meg med hyttebladet mens gubben konstant så sjakk på TV. 

 Eldstemann var på kino med noen kamerater mens vi andre tok en pause fra norsk julemat og hadde indisk kylling til middag. 

 Hyggelig romjulsbesøk av bestemor og samboeren til svigerinnen min. Han har fremdeles sin turnusjobb i Østfold, men nå skulle han videre til Finnmark neste dag og se familien igjen. 

 Stemningsfullt i den lille vinterhagebyen. 

 Lille nyttårsaften. Mandag og hverdag og et par timers intenst hjemmekontor. 
Minstemann fikk besøk av en kamerat. Kameraten sa: "Har dere SERIØST julepynten framme ennå!?" "Ja det er jul ennå", svarte jeg. IKKE hos dem, fikk jeg vite. Det er fint at barna leker hos hverandre og ser at det er forskjellig hjemme hos andre :-)


Har fått dilla! Begynte på lapp nummer to!

Hele familien på kino for å se Frost II! Kostet oss ingenting, da vi hadde mange kino-gavekort vi kunne bruke! Men det ble jo kjøpt litt snacks da....

Hjem til rester fra i går. Nå er det kvelden, og jeg satser på å lage en fin sofagrop. 
I morgen er det siste dag i dette året, og jeg benytter sjansen til å si takk for det gamle til alle blogglesere!


1 kommentar:

  1. Grei oppsummering! Jeg hadde aldri trodd du skulle bli hekta på hekling, imponert.
    Kjekke blder som vanlig. Morfar hadde ikke plass til trekorga.

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!