søndag 10. mai 2020

Andre helga i mai


Dette ble en helg med en ute-dag og en inne-dag!

 Men først var det fredag og 75årsjubileum for frigjøringen av Norge 1945. Litt mer vaiing i flagget  enn på 1. mai.

 Rundtur i hagen på lørdag: Blomstring ved bærbukser og fuglebad. 

 Her kommer snart peonblomstring - sommerens høydepunkt!

 Utsikten fra benken på plattingen. 

 Et innendørs-bilde fra vinterhagen også: orkideene trives og blomstrer for fullt nå. 

 Gubben og jeg sto på i hagen hele lørdagen. 
Jeg planlegger å vise før- og etterbilder når vi er ferdig med dette prosjektet!

 Men i dag, søndag, var det regnvær og det ble bakstedag i stedet. 
Her er suksesskaken klar til 17. mai.

 Det samme med Dajmiskaken. Som i år inneholder melkesjokolade med dajm.

 Pause i bakingen med lunsj og lesing av Hageliv og Uterom, som jeg ikke kjøper ofte, men denne utgaven så så fin ut!

 Jeg laget også Shortbread. 23 stk a 35 gram. Kan dobles neste gang jeg lager disse!

 Og til sist: En appelsingalette som vi hadde til dessert i dag. 

 Smaker godt med Creme fraiche og bær på. 

Nå åpner skolene for fullt; mellomstmann skal begynne igjen på tirsdag og eldstemann på onsdag eller torsdag. Da begynner nok et nytt kapittel i denne pandemi-tilværelsen! En ting er sikkert: Jeg kommer ikke til å kjede meg nå som hagesesongen er begynt!

Ha en fin uke!

1 kommentar:

  1. Du er kjempeflink, stolt av deg! Bilde nr. 7 imponerte! Måtte det fortsette! Klem - Far

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!