søndag 24. mai 2020

Kristi Himmelfartshelga



 Slik så det ut 6. mai: Dette er før-bilde av kjøkkenhageområdet mitt ved terrassen.

Etter: Vi ble ferdige med dette hageprosjektet på fredag 22. mai. 
Kassene har fått nye kanter, og er nå fylt med jord, gjødsel og tørket gress. 

 Før, fra en annen vinkel. 

Etter! Området rundt er dekket av duk og bark. Gamle kantsteiner hentet frem igjen. Og alt buskaset i bakgrunnen er hakket vekk av gubben.
Ble så fornøyd!!!

Litt mer forklaring for den interesserte: 
Hadde bestemt meg for ikke å dyrke noe i år, siden vi egentlig skulle til USA i sommer. Da ferien måtte avlyses pga pandemien, kom jeg frem til at jeg likevel ikke skulle dyrke, for vi har mange andre hageprosjekter og vil heller bruke tid på disse. Da vi håper å kunne reise neste år istedet, blir jorden liggende brakk i to år, men det har den bare godt av. Jeg kommer til å fylle på mer tørket gress og kanskje annet avfall også, slik at det dannes mer jord.
I tillegg benyttet vi sjansen og "ordnet" dette området litt.  

Flere hagebilder: Disse blomstene er nå for første gang synlige fra veien, siden den gamle garasjen nå er borte. 
 
 Samme type henger ut over den gamle badestampen. 

Det er alltid hyggelig å titte ut på dem fra kjøkkenvinduet på denne årstiden!
 
 
Peonene har kommet fint opp, og jeg gleder meg som vanlig til de skal "poppe" senere i sommer. 
 

 Alliumen holder på å springe ut nå!

En av dem har en interessant beboer!

Samfunnet holder på å gradvis åpne opp igjen, og det innebærer at det faktisk har vært litt "travelt" denne helga, med jentetreff på cafe, forskjellige ærend, mellomstmann har vært i bursdag, og jeg var igjen med og sang i kirka i dag. 

I tillegg til hagearbeid! Avslutter med dette bildet - her har jeg plantet en ny blåbærbusk ved siden av den gamle. Må jo ha to!

Ha en fin uke!
 

 

2 kommentarer:

  1. Lykke til med hagen - kribler litt i fingrene!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Jo jeg skjønner at det kribler 😁

      Slett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!