søndag 8. august 2021

Resten av juli


Dagen etter vi kom hjem fra fjellet, skulle det syltes mer, hadde jeg bestemt. Men pga alt regnet i det siste hadde jordbærene blitt dårlige, og jeg FIKK et helt brett GRATIS! Noen av bærene ble syltetøy, noen måtte jeg jo kaste også, men de fleste gikk i frysen til saftproduksjon. 


Pause midt på dagen med jentetreff på Kolbotn.


På fredagen prøvde jeg en oppskrift fra Instagram - squashlapper. Den squashen jeg hadde høstet ble revet, og blandet til en røre med egg, purre (fra kjøleskapet), rømme, mel, fetaost, balsamicoeddik, solsikkekjerner, salt, pepper og persille (fra hagen). Stekt som lapper, og de ble veldig gode! Hadde dem som tilbehør til grillmat om ettermiddagen.


Senere på dagen dro minstemann og jeg og plukket blåbær.


Fant en god del, plukket med bærhentere, og hadde pause med kjeks underveis.


Resultat! 
Da har jeg rips, jordbær, bringebær og blåbær i frysen.


Så var det på tide å høste den lille, rare agurken. Fremdeles tre til som vokser på plantene.


Litt avslapning på terrassen mens en pus tok en tur gjennom hagen vår.


Lørdag og siste dag i juli. Mor-og-sønn-lunsj.
Eldstemann er ikke så glad i fisk, men sushi, det elsker han! Planen var å ta ham med på Raabiten/No4, men der var det ikke åpent ennå, så da havnet vi på SushiSøstre.


Gubben hadde i mellomtiden vært travelt opptatt med å innrede garasjen, og begynner visst å trives der inne. Snart blir det vel godstol, tv og kjøleskap der også! 😉

Fra 1. august har det vært jobb igjen for meg, mens de andre fremdeles nyter ferien i fulle drag. 
Fortsettelse følger 😁


1 kommentar:

  1. HEI Igjen! Driftig jente! Flott innredning i garasjen. Fare for din spådom!KLEM!!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!