søndag 29. august 2021

Resten av august

 Nesten. Det er fremdeles to dager igjen av måneden. 

Men jeg tipper at både mandag og tirsdag blir travle dager uten tid til knipsing og blogging. Det er tross alt en viktig familiebegivenhet som nærmer seg snart.

Forrige uke - fra tirsdag til fredag - var jeg i Arendal med jobben i forbindelse med Arendalsuka, som er et årlig arrangement hvor nasjonale aktører innenfor politikk, samfunns- og næringsliv møter hverandre for debatt og utforming av politikk for nåtid og framtid.
Jeg var kjempeglad for å få lov til å bli med!


Skal ikke skrive så mye om det, men bare legge ut noen av de bildene jeg tok.


Bratt bakke, hvor jeg var med på morgentrim onsdag morgen.


Skalldyrfat!


Knipset litt bilder under en stafett-vandring.


Detalj


Det som var litt dumt var at jeg gikk glipp av skolestart, men gubben klarte brasene, og fikk til og med tatt et bilde av 4., 7. og 10. klassingen!


Mer fotografering i Arendal neste dag.


For et flott sted, og så heldige vi var med været!


Forrige søndag var vi på Tusenfryd.
Dette er et vikinghus i tilknytning til Ragnarok.


Mellomste og eldste i Sommerfuglen.


Minstemann på karusell!
Vi gjorde mye annet gøy også.


Denne uka har jeg hatt en god, gammeldags forkjølelse; ikke noe Covid, ingen feber og hoste, bare vond hals, nysing og slapphet. Jobbet mest hjemmefra.
Men er bra igjen nå, så da blir det hagestatus-bilder.


Den store squashen har det fortsatt bra, men de to små har blitt sneglespist og råtne.


Gulrøttene står der til vi trenger dem.


Alle fem gresskar har fått fin farge nå.


Bønnene skal høstes om noen dager, lover!


Purren står der fortsatt. 


Paprika.


Jeg trodde jeg hadde plukket den siste agurken, med det kommer jammen flere!


Vi har mange tomater, de fleste er ennå grønne, og denne er den største!


Men er litt lei for at mange av tomatene er larvespist!


Jeg tar inn de som begynner å rødme, for å redde dem. Har smakt på noen, og de smaker bra!


Fine inni!


Pelargonen ser fortsatt grei ut, og luringen ved siden av blomstrer for tredje gang denne sommeren!
 

Fremdeles blomstring.


Det ble sommervarme igjen! 
Minsten hjelper til med vanningen.


Og fikk «vanne» seg selv litt med det samme.

Neste søndag blir ikke like rolig som denne! Nå nærmer det seg konfirmasjon med stormskritt! 










1 kommentar:

  1. En travel, men kjekk og opplevelsesrik måned. La purren stå, den tåler frost. Klem!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!