søndag 27. mars 2022

Bålkos ved Bråtatjerna

 

Etter en fin uke, med bl.a Villmarksforedrag onsdag kveld med Jan Monsen og Mattis Thørud i Askim kulturhus sammen med eldstemann, og DNDs eHelsekonferanse på torsdag og fredag, så var det høyprioritet med bålbrenning nå i helga.


Men først: Lørdag hadde vi koselig besøk av vår eldste niese og eldste Hamarjente, som begge er faddere til minstemann.


Søndag: Fikk ingen med meg, så da var planen å gå fra Krokhol til Skjelbreia og brenne bål der, men det var fremdeles så mye is på deler av veien. Akkurat her var det overkommelig, men litt senere var det en stor «isbre» som jeg ikke klarte å gå rundt eller over (hadde ikke tatt piggsko for trodde faktisk ikke at det skulle være så mye is nå på skogsbilveiene).

Så bestemte meg for å snu, og da var jeg ikke kommet til Franskeplassen en gang! 


Kjørte så vidt innom Sørmarka konferansehotell/Syverudtjern, men der så det ut til å være noe opplegg med trening av politihunder, så tenkte at det kanskje kunne bli gjensidig forstyrrende å være der.


Men bålbrenning ble det til slutt, valgte å kjøre til Bråtatjerna på Siggerud, gikk først litt rundt uten sekk og rekognoserte, men hentet så sekken og slo meg ned her hvor det er badeplass på sommeren. 


Her var eldstemann og jeg en tur under den første nedstengningen i 2020.


Syns det er så godt med pinnebrød og kakao, så i tillegg til et egg var det alt jeg hadde med meg.


Det var fint å sitte her - selv om jeg hørte bildur hørte jeg også fuglesang og knitringen fra bålet. La meg ned på reinskinnet etter maten - hadde ullteppe med også - og tror faktisk jeg slumret litt.


På vei hjem stoppet jeg innom den årlige kunstutstillingen på Langhuset - arrangert av Lions. Mange fine skogbilder her!


Og skibilder! 
En time fram i dag til sommertid - en kort dag! 
Ha en fin uke!









2 kommentarer:

  1. Hei! Der fikk du deg en "heltalenestund" med reflekterende tanker, antar jeg. Men flott at du benytter naturen ved enhver årstid til lade batterier. Men aller helst skulle jeg ønske at du hadde familiært selskap. Kjekk blogg. Bærer du veden med deg hjemmefra?? KLEM!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!