søndag 6. mars 2022

Endringer

 Endringer i verden, i livet og foran huset!


Vi ble overrasket da anleggsgartnerne ville begynne arbeidet med oppkjørselen allerede på mandag, men de brukte varmetepper og aggregat for å tine den opp.


Opptiningen fortsatte hele tirsdagen. 


På onsdag var jeg ute med jobb - vi var på dartstedet Oche (uttales Åkke) i Torggata. 


Veldig god mat der.
Godt å komme seg ut litt etter to år med mye nedstengning.


Torsdag morgen, bilde tatt fra soveromsvinduet.
Gravingen er i gang.


Ikke lett å komme seg ut og inn fra oss nå, men vi har nye, velvillige naboer som lar oss parkere hos dem, og vi kan gå inn i vår hage via hagen deres - vi må bruke terrassen som midlertidig inngangsparti.


Denne uken har jeg vært på kontoret hver dag. Blomkålsuppe på Steen&Strøm på torsdag.


Da jeg kom hjem var enda mer gravd bort.


Den nye belegningssteinen er ankommet.


Torsdag og min bursdag. I tillegg ble det dagen tomatbabyene mine dukket opp!


Etter webinar på jobb ble det kake på The Cakery! 


Spennende å følge denne prosessen!


Det må jo dokumenteres! Tror det blir veldig fint til slutt!


Blomster fra bestemor.


Gaver fra mann og barn! Fikk jo det jeg ønsket meg: Dobbelt vaffeljern og Norgessmykke! Smykket symboliserer (for meg) turene og turgleden min.


Etter fredagstacoen ble det marsipankake! 


Lørdag: Det skjer fort. Visste ikke om det var noe liv i disse frøene, de er jo gamle, men det ser ut til at det blir tomater i år også! Har også plantet agurk og paprika.


I nabolaget på rusletur - bjørk gjennom asfalten!
En fin bursdag og spennende uke, men samtidig så er jeg så lei pga krigen i Ukraina. Den er som en skygge som legger en demper på alt akkurat nå. Vi har ikke fått sjansen til å begynne å bearbeide to år med pandemi før det bryter ut en krig som i aller verste fall kan bli en ny verdenskrig eller atomkrig.

Som sitatet jeg nettopp postet på Facebook sa: skulle ønske vi levde i en tid som ikke ville være så interessant å lese om i historiebøkene om 100 år!







1 kommentar:

  1. Hei! Skremmende (for meg) bilder av renoveringen. Håper på godt resultat. Gledelig var det derimot å se tomatfrøene spire! Enig i din definisjon av nåværende situasjon. Trodde ikke at det kunne skje i vår opplyste tid. Dette får nok følger for Europa generelt, dessverre! KLEM!!!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!