søndag 20. mars 2022

Minstemann 10 år!

 

Nyfrisert og klar for karatetrening på onsdag.


10 år - det er stas å bli tosifret! 


Barneselskap hjemme i år. 
Vi kjørte fotballtema.


Sjokoladekake og fotballmuffins.


De var 8 gutter til sammen, og det var en fin gjeng å ha besøk av.
Mange som ikke hadde vært hjemme hos oss før, og det har jo vært så som så med bursdagsfeiringer i pandemiårene. 


Vi kjørte ca samme opplegg som mellomstmanns tiårsfeiring /eldstemanns niårsfeiring med tre lag som sirkulerte på akitiviteter. 
Vi hadde quiz, Stigespill og Lego.


Fin dag, god temperatur og kunne sitte ute litt. Gubben og de to eldste hadde vært på sushi-restaurant i Oslo mens vi hadde selskap her.


Også i dag, søndag, satt jeg lenge på terrassen etter at jeg hadde vært med og sunget i kirka. Spiste, leste, slumret, og fikk kose-besøk av jubilanten.


Festen fortsatte selvfølgelig i dag, med bursdagsbarnets ønsker for middag, gaver, facetiming med alle besteforeldre og tante, kaker og filmen Rød.


Bursdagssang i dag også!


Litt annet: 
På tirsdag fikk jeg kjøpt saueull, og fikk lagt den i de bedene hvor jeg venter tulipaner. Saueullen skal nemlig skremme vekk rådyr, og dessuten være god gjødsel. 

Jeg gjør først og leser etterpå, har altså flyttet på ullen etter at jeg tok bildet, slik at plantene har en sjanse til å komme opp!


Måtte være litt morsom også. Så en katt som hadde satt seg tett inntil denne senere på kvelden!


Så status ny oppkjørsel. Bildet tatt tirsdag, og det nærmer seg ferdig.



Bilder fra fredag.
Selve oppkjørselen er ferdig.


Fin kant rundt det hele, og bedre plass foran carporten.


Klargjort for steinbed.
Saueull her også, til høyre.


Carport.
Det beste her er at trinnet opp til entreen ikke er så høyt lenger.


Bilde tatt fra gangvinduet.
Det er en liten stripe nederst som skal asfalteres, det skjer i uken som kommer.
Vi er veldig fornøyd med resultatet og gleder oss til fortsettelsen (beplantning som kommer senere på våren) 

Ha en fin uke!












1 kommentar:

  1. Hei til Henrik som har en så god og flink mamma!!
    Rålekker oppkjørsel og så får vi se hva som skal pryde de plantbare felt! Til lykke med prosjektet. KLEM!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!