søndag 12. juni 2022

Hektisk uke

Denne uken har jeg ikke vært flink å ta bilder, så må jukse litt innimellom.
Begynner med et bilde av min blomstrende rododendron, i et område jeg ikke har hatt tid til å ordne så mye ennå. 

På tirsdag ettermiddag var jeg på kjempehyggelig jentetreff hvor vi ble servert fantastisk rabarbrapai, men av en eller annen grunn tok jeg ikke bilde.

Bildet er lånt fra Matprat.


På onsdag var det sommerfest for hele skolen, med grilling og underholdning av alle klassene.

Vi satt på samme sted som vi har sittet på hvert år, men pga pandemien er det tre år siden sist! Gubben var på jobbarrangement, så det var bare de to minste og jeg.


Til slutt var det kunstutstilling, denne gang i Storebjørn, skolens nesteldste bygning fra 1930. Som vanlig flott kunst!


På torsdag var det avslutning for minstemanns klasse på Breivoll. Men jeg klarte ikke ta et eneste bilde, så låner bildet fra forrige helg. Både minstemann og flere av barna badet.


På fredag var jeg på et seminar i Forskningsparken som het Fremtidens robuste sundhedsvæsen i Norge og Danmark. Med åpning av selveste kronprinsesse Mary av Danmark.

Det er første gang jeg har vært på et seminar med kleskode (dresscode: business)!


På vei fra Forskningsparken til Blindern t-bane stasjon.


På lørdag tok jeg ikke eneste bilde, men det var masse husarbeid og klesvask. Innimellom torden og regnbyger fikk jeg hengt opp det nye insektshotellet.


I dag fikk jeg pottet om åtte av tomatplantene. Det står fremdeles fire igjen inne. 
De står kun her midlertidig, til dagens vindkast har gitt seg.


Tok med de to minste til Follofestivalen på Ski rådhusplass.
Jeg er jo bortreist hele neste uke, og ville derfor ha litt kvalitetstid med gutta. (Eldstemann og jeg skal spille geoguessr senere - akkurat nå ser han fotball med pappaen mens jeg blogger).


Minstemann var nok den mest aktive på dagens festival.
Vi møtte litt før 12:00, da de åpnet, for det var da været skulle være best, og det var vi glad for. Etter vi hadde vært der over en time var det så lang kø for å komme inn, og lange køer på de forskjellige attraksjonene, at guttene ikke gadd være der mer. 


Men de hadde da fått gjort litt av hvert, både mini-rodeo….


….klatring…..


…..Og slush!


Lupinene pynter fint opp rundt syrinen som ikke ville blomstre i år.


Peonene poppeklare, så jeg får nok rett i at de kommer til å blomstre når jeg er borte!

Jeg har heller ikke klart å ta bilde av at vi faktisk har fått malt huset - nå er det hvitt igjen! 
Men nå regner det, så jeg løper ikke ut for å ta bilde - det får bli en annen gang.

Da er jeg klar for noen dager i Helsinki - ha en fin uke!


1 kommentar:

  1. Kjekk rapport - travel uke og travel mamma! Klem!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!