søndag 26. juni 2022

Norgesturnè og enda litt mer bursdag

 

Også denne uken har jeg vært på jobbreise, denne gang i Norge.
Tidlig morgenflytur fra Oslo til Bergen i knistrende klarvær, og jeg benyttet hele flyturen til å se ut vinduet!
For et vakkert land!


Rett fra flyplassen til møter, først med Helse Vest IKT, deretter Haraldsplass diakonale sykehus.


En aperitif på Vågsallmenningen før en veldig god middag på Bjerck.


Tirsdag var det mellomstmanns bursdag. Tenk at vi nå har TO tenåringer i hus!
Bilde tatt av gubben samme dag.

Vi hadde først et møte med emeistring, før vi dro til flyplassen igjen. Jeg dro direkte til Stavanger (og overnattet hos mor og far) mens sjefen måtte en svipp innom Oslo for et møte.


Onsdag brukte vi formiddagen til å stå på stand på legekonferansen On the edge.


Lunsj på Hansenhjørnet i Stavanger.


Og så et møte med Helse Campus på Universitetet.


Mor og fars balkong.


Hentet leiebil om morgenen (som jeg også skal bruke neste uke), og kjørte til Grimstad hvor vi hadde møte med Senter for ehelse på Universitetet i Agder.


Litt av en tur! Vi måtte stoppe på Telemarksporten og ta en softis-pause!


Så var det St.Hans aften og jeg var atter hjemme hos mann, barn og peoner, sistnevnte har nå har sett sine beste dager.


Fredagen hadde vi sommeravslutningslunsj på Baltazar - jeg hadde cannelloni.



Lørdag:
I dag skulle vi ha familieselskap for mellomstmann, og vi fikk besøk fra Hamar. Marianne måtte jobbe, men far i huset og de to yngste barna var her.

Kald avocadosuppe til forrett.


Det var en varm dag.
Både gresskar, gressløk og persille ser ut til å trives.


Nå er det Fredløs som blomstrer.


Vi har fått en stor jordhaug som både skal brukes til å jevne ut plen og ha oppi diverse bed.


Og som potetene har vokst!
Potetåkeren ble bare halvparten så stor som jeg hadde tenkt, har ikke fått klargjort resten av det som skulle bli åker enda. Det får bli neste år.


Så ble det pizza.


Og gaveåpning.


De andre gutta fikk også gaver (på etterskudd og forskudd)


Trifle og sjokoladekake etterpå.
(Ja, jeg brukte litt tid i kjøkkenet i dag!)


13 lys ble blåst ut på en pust!


Fantastisk temperatur ute, og vi endte opp med å ta en tur til Breivoll. 
Barna koste seg i vannet og fanget krabber og andre dyr.


Til og med eldstemann var med! Selv om han ikke kan bade ennå, ville han gjerne bare sitte i sola ved sjøen litt. Han har ikke vært mye ute etter at han brakk ankelen.


En svane syns det var en god ide å bygge rede rett ved kiosken på Nesset.


Hvor vi selvfølgelig stoppet for å avslutte dagen med en softis!


En katt utenfor soveromsvinduet vårt. Den satt der på vakt, stirret av og til på meg som om det rare var at jeg sto i soveromsvinduet så på den, og ikke omvendt.


I dag, søndag, fikk jeg hyppet potetene. Enkelt og greit når det ligger en stor jordhaug rett ved åkeren!


Ripsen modnes. 
Det kom ikke et bær på busken i fjor, så fint å se at det er mer liv i den i år.
Vi fikk også lagt nett over jordbærene, som begynner å modnes.


Fikk også pottet om de fire siste tomatene.
I år har jeg «bare» 13 potter med tomater, mot fjorårets 24!


Det har nok vært en katt og gravd litt i gulrøttene mine, så det ser ikke veldig bra ut her nå.


Men salat kommer det en del av! Så får vi se hvem som får den, vi eller sneglene. Har forresten kun sett en brunsnegle i år, men har ikke sett etter dem heller.

Og den som tror at jeg nå skal være litt mer hjemme tar feil, for i morgen bærer det ut på tur igjen!
Men ikke jobbtur denne gang. 
Denne gang blir minstemann med, og vi skal på mor-sønn tur!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!