søndag 17. juli 2022

3. ferieuke 2022 - Langhus/Göteborg

 



En kontrastfylt uke!
Dette bildet er tatt mandag, da hadde jeg rensket litt opp rundt kassene, og ikke minst fjernet alt gresset som hadde vokst opp i den kassen jeg hadde purreløk i i fjor, og lagt resten av saueullen oppi. Til slutt hatt på ny bark rundt kassene. 


Tirsdag: ta allergitablett, og deretter renske opp i dette «bringebærhjørnet» som jeg kaller det. Ett latmanns-trillebårlass. Uten at det kom et eneste nys! 


Guttene ble aktivisert med å åpne og pakke ut et basseng og en ny sklie som jeg kjøpte i fjor. 


Store gutter trenger stort basseng!
Vi har gått gradene her, begynte med:


…dette lille plaskebassenget, hvor de faktisk fikk plass oppi alle tre når de var små…..



Det ble etter hvert byttet ut med dette, som var litt større og holdt noen år.


Besøk i hagen om kvelden.


Onsdag.
Ho! Det er en lang hekk dette her. Krøp langs hele hekken på bare knær og rensket vekk ugress, og det ble som vanlig to trillebårlass. Syns det var veldig tungt i år, skjønner ikke hvordan jeg klarte dette bare noen dager etter operasjonen min i fjor!


Om kvelden var det frisørbesøk for begge mine minste. Minstemann hadde i tillegg vært hos tannlegen om morgenen for å trekke to melketenner.


Torsdag. En rar og kontrastfylt dag.
Vakre Randsfjord kirke i Jevnaker, hvor jeg var i bisettelsen til min fetters kone.


Få timer senere var vi på vei til Gøteborg! Her en middagsstopp på McDonalds i Vestby.


Hele fredagen ble tilbrakt i Liseberg.
Her kjører vi med fine Kaninlandsbanen.


Eldste og yngste tok en tur med Lilla Lots


En veldig fin tur med Morotsresan!
Men vanskelig å ta fine bilder av det vi så!


Minstemann og stor gulrot!


Gjett hva jeg ble med på! 
Jo, jeg måtte jo øve meg til eldstemann og jeg skal til London og ta London Eye.


På vei opp i Lisebergshjulet.
Eldstemann filmer og forklarer.


Minstemann var også med, og syns det var moro at mamma var litt redd!


Bra utsikt fra toppen!


Her ser vi hotellet vårt, Gothia Towers, som ligger like ved Liseberg.


En runde med blomsterkarusellen, som er veldig lik Finkarusellen på Tusenfryd.


Minste og eldste i Tempus.


Mange flotte blomster i hele parken.


Ispause, men mellomstmann ville prøve sukkerspinn!


Morsomt med rare speil. Dem var det enda flere av i Kristallsalongen.


Minstemann var litt for stor til å få kos av kaninen, men en high five fikk han!


Det var minst like gøy å ta glassheisen i hotellet som å være på Liseberg!


Verdensvante!
Nei, vi er fremdeles i Gøteborg, bakgrunnen er en fin tapet på en vegg i hotellet!

Lørdag reiste vi hjem igjen, med en stopp på Nordby kjøpesenter like ved grensen til Norge.


Jeg har fulgt årets trend med å plante popcorn! Her kommer det fint pyntegress!


Og se her, et lite gresskar på vei!


Søndag
Jeg gikk fra Stallerudhytta til Siggerud og var med på gudstjenesten der.


Ellers kjørte jeg helt til Lysaker for å hente denne campingsenga. Finn-søket mitt etter campingseng ga endelig resultater. Denne var 5 år gammel men aldri brukt, og passet helt perfekt. Jeg vil nemlig ikke ha de nye, for de er så mørke og harde. Men denne var både myk og fargerik, helt super!

Da er det bare å håpe på fint og varmt vær, slik at den blir brukt!







1 kommentar:

  1. Nydelig - gildt for oss gamle å følge våre spor! Men, beundringen av din (deres) reisepådriver/opplevelsesbehov stopperikke!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!