søndag 20. august 2023

Arendal og Sandnes

 

Stokkelandsvannet, Sandnes, 18. august


Så var det ut på reise igjen da, for meg og sekken!
Først gikk turen til Arendal og Arendalsuka, hvor min jobb arrangerte egne sesjoner over tre dager i år.


Norges vakreste jernbanestasjon; Gjerstad. Må alltid knipse et bilde her.


Dette er bare et tilfeldig valgt bilde av hvordan de neste tre dagene så ut for meg - de besto av å rydde i pauser, telle antall deltakere, men selvsagt også få mye nyttig faglig input!


Onsdag kveld - fint vær, og mingling på selveste Christian Radich, arrangert av en av våre partnere.


Utsikten fra båten.

👦🏼🧑🏼👱🏻‍♂️
Torsdag
Her skulle det vært et bilde av tre gutter som startet i 6. klasse, 9. klasse og 2. VGS, men når mammaen ikke er hjemme så husker ikke pappaen å ta bilder på tross av påminnelser 😁😁😖


Torsdag dro jeg videre til Sandnes for å besøke mor og far, og på fredag var det fint vær og jeg gikk en tur i Sandvedparken.


Så fint å gå her - jeg bare gikk og gikk!


And og gul valmuesøster.


Det dukket opp flere flotte motiver etter hvert.


Så på kartet at det ikke var så langt igjen til Stokkelandsvannet, 
og jeg bestemte meg for å gå helt til vannet.



Ikke så ofte man får tatt et slikt bilde - her begynner nemlig den gamle Ålgårdsbanen. Stengt siden 1988, men ikke offisielt nedlagt. Håper den kan settes i stand og åpnes igjen - det er kø fra Ålgård i hver eneste rushtid, og så ligger det ubrukte jernbanespor rett ved siden. Meningsløst, og lite miljøvennlig!


Stokkelandsvannet! «100 år» siden jeg sist har vært her!


Dette ble jo ikke feil!


Tilbake gjennom Sandvedparken igjen.


Det er vel en gang hvert jubelår at jeg lakker negler, men jeg skulle hjelpe mor å finne en lysere farve, så i tillegg til å ta med neglelakkflaske i butikken lakkerte jeg lillefingerneglen. Fant ut at det bare så dumt ut, så tok jeg resten av neglene senere på dagen!


Lørdag, og jeg tok med mor ut på kjøretur. Kjørte inn til Madland for å se meg om - her begynner nemlig en tursti jeg har lyst til å gå en gang. Kjørte ikke helt inn til parkeringsplassen, for grusveien var humpete og man måtte gjennom en grind, men vi stoppet heller på en romslig snuplass hvor vi hadde denne utsikten og tok hver vår Kvikk Lunsj.


Motsatt retning, der grusveien begynner.
Og også ellers en veldig fin kjøretur!

I dag er det søndag, hjemreise og jeg er snart om bord på flyet!
Ha en fin uke!




2 kommentarer:

  1. Takk for at du tok meg med på en fin kjøretur! Flott vær og nydelig natur. Kjekt at du tok deg tid til å besøke oss et par dager!

    SvarSlett
  2. Morsom beskrivelsen flotte bilder. God uke til deg også

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!