søndag 6. august 2023

Margerittbryllup med mer

 

18 års bryllupsdag i dag - margerittbryllup heter det - ble feiret på Villa Sandvigen! Mer om dette straks, men vi får ta litt fra uken først: 


Denne haren var rett utenfor bestemors leilighet i Vadsø - gubben var på besøk fra torsdag i forrige uke til tirsdag.


Det har gått greit å begynne på jobb igjen - på tirsdag hadde jeg hjemmekontor og kunne derfor ta med gutta på kino kl 17. Vi så Elemental.


På onsdag var det kake på jobb - vi feiret en kollega som hadde fylt år tidligere i sommer.


Foto: AUF
Tidligere på dagen hadde jeg fulgt eldstemann til Youngstorget hvor han skulle møte andre fra AUF og så ta buss til Utøya for å være med på AUFs sommerleir der. Tankene gikk selvfølgelig til foreldrene som sendte barna sine dit i 2011 uten å få dem tilbake…..



På fredag var det nyhetsinnslag fra Utøya, og her ser vi faktisk teltet vårt rett til høyre for AUF-lederen (blått og oransje).


Har også fått gjort litt i hagen i løpet av uka, bl.a klippet busker og kratt ved den nederste stien på nord-øst-siden. Men jeg lurer veldig på hvorfor det har kommet opp tre hvete-strå i den ene pallkarmen hvor jeg ikke dyrker noe i år?!


Nå kommer det nye roser på denne busken!


Synes det bare blir flottere og flottere i den gamle sandkassen med de frøsådde blomstene.


Også i år får vi tre gresskar - dette er det største.


Dette er det mellomste.


Og dette er det minste.


Her prøver jeg å vise at det faktisk haglet her i går. 
I juni var det tørke, og i juli har det regnet så mye at jeg ikke har trengt å vanne!
Nå venter vi på uværet «Hans» som skal komme med full styrke i morgen.


Alt regnværet har gjort det problematisk å komme seg på blåbærtur, noe jeg absolutt burde gjort i disse dager. I stedet lagte jeg litt syltetøy av fjorårets tyttebær, vi hadde såpass mye igjen i frysen. Men må nok plukke litt i år også.


Fikk akkurat eldstemann hjem før jeg og gubben dro av gårde til Villa Sandvigen ved Gjersjøen - her har vi faktisk aldri vært før, men har hatt lyst til å prøve dette stedet lenge.


Utsikt mot Gjersjøen.


Feiret 18 år som gift med tre retter!
Jeg hadde først grillet kamskjell med blomkålpuré mens gubben hadde fersk asparges med godt modnet parmaskinke.


Til hovedrett hadde jeg andebryst med gresskarpurè, grønnsaker og kirsebærsaus, mens gubben hadde Tournedos (indrefilet av okse med bearnaise, peppersaus og grønnsaker.)


Og til dessert hadde jeg vaniljeis med bjørnebær og eggelikør, mens gubben hadde Creme Brulee med friske bær.

Nå er vi hjemme igjen, vi har facetimet med mor, og fått et fyldig referat av eldstemann som har hatt det helt supert på Utøya! Vi har også besøk av Tromsfetter noen dager nå, og vi venter ham hjem fra tur til Henie-Onstad ganske snart. 

Ha en fin uke!




1 kommentar:

  1. Gratulerer mye til dere på Margerittbryllup :)

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!