søndag 15. oktober 2023

På skolevei - 10 år etter

For 10 år siden la jeg ut dette blogginnlegget: På skolevei. (Anbefaler en titt).

Det har skjedd så mange forandringer på Langhus de 10 siste årene, så jeg hadde lyst til å gå samme vei igjen og ta bilder på de samme stedene, og gjøre noen sammenligninger.


10 år siden. Store trekubber lå ved stien som går fra Gulliveien til Dalsstubben.


Ingen kubber der nå, men fortsatt en fin sti å gå.


Tror dette bilde må være tatt på snarveien i Store Kleiva. 


Samme sted, færre blader, men fremdeles nyper.


Store Kleiva i 2013.


Store Kleiva i 2023.
Rekkverket er nytt.


Jeg traff også en katt da jeg gikk her i 2013.
Det gjorde jeg ikke da jeg gikk samme turen i år, men…


…et par dager senere, på samme sted, da var det en katt der!


Vet ikke til hvilken side av stien jeg tok dette bildet i 2013…


Men på høyre side er det bygget store blokker siden sist.


Jeg syntes det var høstfint med dette knekte treet i 2013.


Det er hvertfall samme hus vi ser her bak buskaset, og med ny farge siden sist.


Den gamle undergangen under Langhusveien


Den har blitt helt ny! Og det har blitt asfaltert, med sti mot høyre og de nye blokkene.


I 2013 kunne vi beundre kunstverk i denne undergangen…


Men nå er det bare vanlig tagging!


Dette skiltet sto på andre siden av undergangen, og var trolig glemt av alle etater.


Ikke noe skilt der nå - denne gang tok jeg bildet lenger unna for å få med de nye blokkene i bakgrunnen.


En gammel overgrodd låve i Fossveien, som enten hørte til en gammel husmannsplass eller den gamle kolonialen.


Ja, dette bildet er faktisk tatt samme sted!
Nye blokker her også, og denne delen av Fossveien heter nå Hilda Langhus’ vei.


Det legendariske leskuret på Langhus stasjon.


Det står der ennå, men om jeg zoomer ut (mest fordi det satt noen i skuret) ser vi nye blokker i bakgrunnen også her.



Så var jeg nesten fremme med skolen. Men ingen 7åring å hente denne gang, så snudde og gikk hjem igjen.


Må bare vise at det faktisk er noen fine dekorasjoner i undergangen ved Langhus stasjon.


På begge sider!

Ha en fin uke - neste søndag kommer et mer tradisjonelt blogginnlegg igjen 😊


1 kommentar:

  1. Kjenner hvert bilde inntil veggmalriene dukket opp! Kjekt å se igjen min gamle turløype!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!