søndag 8. oktober 2023

Tur til Hamar

 

Men først litt fra uka.
 Mandag.
Dette er et før-bilde!


Etter.
Både hekk og buskmure klippet med hekksaks.


Fikk hjelp av mellomstmann med å koste.


Og minstemann og kameraten hjalp å få avfallet oppi tilhengeren.


Fint at alle var ute og syklet litt!


Jeg måtte plukke gresskarene. Det går ikke så bra med Bobbetibobbetibob (det minste), det var veldig spist på!


Agurker.


Jeg har også endelig tatt ned og spylt fuglematerne som hang i epletreet.


Tok fri tidlig på fredag (hadde hjemmekontor ons-fre) og vi dro og bowlet.


Etterpå var det pizza på Don Pablos.


Lørdag formiddag var det rensing av peiser - nå er vi klare for høsten.


På lørdag var det tur til Hamar.
Vi stoppet som vi ofte gjør på Espa og kjøpte boller.


Kald vind på Hamar, men fortsatt fine blomster utenfor.


Planten til venstre er en avlegger tatt med fra Danmark i sommer.


Hylleblomst-plante.


Ny jordbæråker.


Katten Buster mellom salat og gulrøtter!


Det går bare langsomt fremover med husbyggingen pga en lekkasjeskade.
Nå er hele huset dekket i plast da det skal isoleres før steinbelegningen påføres.


Bordet var dekket for å feire minstejentas 11årsdag.


Mellomstmann har bygget rede i sofaen!


Fine orkideer her fremdeles - mine har blomstret av nå.


Det ble fårikål til middag!


Og gode kaker til dessert - brownies og suksessterte.


Og nøttekake og Oreokake.


Søndag. 
Måtte få inn to veldig kalde agurker etter en frostnatt. Det var for sent, de har nå blitt helt myke. Leste nettopp at de burde tas inn allerede ved 10 grader, det visste jeg ikke! Jaja, man lærer stadig! 😖


Hadde denne utsikten i dag, da jeg var forsanger.


I dag var det eldstemann som laget middag - lasagne!


Det ble bra resultat!


Eplene tålte frosten bedre enn agurkene, så jeg kunne fortsatt plukke flere epler 
og lage eplemuffins til dessert.

Da er vi klare for en ny uke! Brette opp ermene og gi jernet!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!