søndag 1. oktober 2023

Hals og hage

 

Bilde fra i dag.
Syns fremdeles det er fint her!


Ellers blir det kort blogginnlegg denne søndagen også.
Jeg har vært dårlig i halsen hele uka - har klart å gå på jobb hver dag, men hver ettermiddag har blitt tilbrakt i sofaen. Så fikk ikke gjort noe i hagen.


Så det måtte jeg ta igjen i helga.
Fint høstvær!
Jeg fikk stusset alle hekkene og klippet ned skjærsminen i nordveggen.


Mye skulle klippes her også.


Det siste jeg gjorde på lørdag var å klippe dette helt ned, slik jeg gjør hver høst.


Søndag etter kirken fortsatte jeg å klippe alt annet som vokser på nabogrensa. 
Klippet vekk alt som borti naboens gjerde.


Til sist klippet jeg med håndsaks denne hekken som står helt nederst på grensa. To år siden sist, så det trengtes. 
Nå ligger det tre store hauger med greinavfall i hagen, som gubben skal kjøre bort i høstferien.


Siste krampetrekning i dag søndag: fjerne denne nærmeste stauden. Kjøpte den for noen år siden fordi den skulle blomstre om høsten, men den har aldri blomstret, så nå var dens dager talte. 


Klippet ned høstfloksen, og ville egentlig flytte den hit, men det er vanskelig å spa den opp i et slikt bed som dette med mye grus. Så den får foreløpig stå der den er, og så plantet jeg potterosen der istedet. Det er også et eksperiment, vet jo ikke om den overlever vinteren.

Da er det ikke mye som gjenstår før hagen er klar til vinteren. Har noen flere store prosjekter, men de kan vente til våren. 
 

Så inn til lammefrikassè, og etterpå lapper laget på geiteyoughurten
 (trengte en pause fra epledesserter nå!)
En veldig god søndagsmiddag!

Da er det jobb igjen i morgen for meg, mens mine fire gutter skal nyte en velfortjent høstferie!

Avslutter med et lite ord for dagen å tenke over:




1 kommentar:

  1. Du imponerer stadig vekk. Kjempejobb i hagen, !

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!