søndag 12. november 2023

EHiN og etter EHiN

 

Da er endelig EHiN overstått!
Det kommer litt flere bilder enn vanlig, greit å vise hva det er jeg jobber sånn med hele høsten.
Dette var mitt tredje EHiN, men konferansen ble i år arrangert for 10. gang!


Lysvegg ganske lik som ifjor. Vi har konferansen på X Meeting Point på Skjetten/Hellerudsletta.


I år arrangerte vi for første gang en prekonferansedag med vårt egenutviklede kompetanseprogram, og så var det middag på restaurant Gård etterpå. 
Løksuppe til forrett.


Høyrygg til hovedrett.


Og en tiramisu, tror jeg dette var.


Hadde akkurat sovnet da brannalarmen gikk. Skjønte ikke hva som skjedde før jeg sto på golvet og kledde på meg. Heldigvis var det ikke brann, og vi slapp å vente lenge ute.


7. november og fellessesjon.
Alltid mest hektisk på dag 1, men det fungerte bedre enn i fjor, da vi bl.a hadde organisert 
shuttlebussene på en bedre måte. 


I tillegg hadde vi en annen messeleverandør i år, som resulterte i bedre samarbeid og et bedre utstillingsområde.


Vi hadde også egen tegnevegg og tegner i år, med såkalt «live sketching», og helseministeren (som er tilstede hvert år for å åpne konferansen) fikk æren av å komme med første innspill til tegneveggen.


Slik så veggen ut når det nærmet seg slutten av dag 2! 


Om kvelden var det jubileumsmiddag, og da var menyen lettbakt piggvar 
med urtesmør og syltet blomkål….


…hovedretten var andebryst fra Gårdsand med Savoykål, syltet boretaneløk,
 eplecidersirup og rødvinssaus.


Ostefat, som jeg glemte å ta bilde av, og så solbær, gårdsmelk og mørk sjokolade til dessert.


Dette bildet ble lagt ut på Facebook dagen etter av Nasjonalt senter for ehelseforskning. Da kom jeg hvertfall med på ett bilde!
Det viser vinneren av EHiN Awards, som i år ble prosjektet Kunstig intelligens i bildediagnostikk i Vestre Viken. 


Så var EHiN overstått.
I stedet for å ta det rolig torsdag kveld ble det foredrag i Sagatun selskapslokaler på Siggerud. 


Det var Anders Baumberger, Siggeruds store ildsjel, (som bl.a har tatt initiativ til skøytebanene på Langen og andre vann) som holdt foredraget Spetakulært nært, om hvilke fantastiske turmål vi har her rett i nærområdet. Postnummer 1404 Siggerud strekker seg nemlig overraskende langt inn i Østmarka, og litt av poenget var at vi ikke trenger dra til Svalbard, Canada eller Alpene for de ultimate opplevelsene!


Fredagen gikk med til å hjelpe mellomstmann med en Mat og Helse-oppgave. Vi dro til Haneborg gård i Drøbak (tidligere Tomter Mais), for å kjøpe lokalproduserte, kortreiste grønnsaker til en «bærekraftig middag».


Gresskar, poteter, knutekål, japansk nepe, søtpotet, purre, pastinakk og kålrot!


Dette hadde vi hjemme fra før: løk, hvitløk, gulrøtter, selleristang (kom ikke med på bildet) og min egenproduserte grønnsakskraft. Det var nemlig ikke lov å bruke posesuppe eller annen prosessert mat.


Jeg kjøpte også disse gresskarene til pai senere.


Kokken i arbeid.


Ferdig resultat. Det ble faktisk den beste grønnsakssuppen vi hadde smakt!
 

Var en tur på Son Spa på lørdag for å ta «etter EHiN»-spaet. Dessverre ble opplevelsen litt halv - da jeg ikke fikk tid å handle dagen før, måtte jeg gjøre det først, så skulle gubben trene, og da han kom tilbake med bilen så var det for sent til at jeg kunne benytte fasilitetene først, og måtte bare rett til «no stress»-behandlingen.
Må tilbake igjen snart!


Hadde ikke trodd jeg skulle få tid til å bli med å gå/løpe i dag, siden jeg skulle lage komlemiddag til kl 14, men jeg lå så godt an at jeg ble med likevel. Mens minstemann trente litt tennis, slo jeg rekorden min fra 
forrige uke med 37 sekunder (25:36). Eldste slo også sin rekord med 1:29.


Så ble det komlemiddag med besøk av Unni med eldste og yngste sønn. Det var veldig koselig!

Nå tenkte jeg å lage litt farsdagsvafler til kveldsmat.

Og den som tror de to neste helgene blir roligere tar feil.
Mer om det i neste blogginnlegg.







1 kommentar:

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!