søndag 19. november 2023

Høsthelg i Sandnes

 

Men det blir som vanlig flest bilder fra Stavanger!


Her er jeg og mellomstmann på flytoget på vei til flyet til mormor og morfar. Vi reiste torsdag ettermiddag, da det var planleggingsdag på fredag, og jeg tok meg også ekstra fri på fredag.


Fredag morgen.
 Ingen snø i Sandnes sentrum, men på Bogafjell hos Line var det full vinter.


Veldig hyggelig frokost-besøk her, med Line og to av døtrene. Line og moren skulle av gårde senere samme dag for å besøke mellomste datter i Oslo, men vi har blitt ganske flinke til å finne tidslommer slik at vi får truffet hverandre!


På lørdag tok mellomstmann og jeg en tur til Stavanger.
Her ved Breiavatnet.


Fint å ha litt alenetid med mellomsten!


Hjerter i trærne her!


Det var også satt opp flere plastiglooer ved Breiavatnet.


To stoiske karer.


Det var travelt på Sølvberget, og jeg ville finne et roligere sted for et cafèbesøk.


Vi gikk opp til Valbergtårnet, siden mellomstmann ikke helt husket….


…at han også hadde vært der i 2019!


Vi gikk på MooGoo Ice Cream House og hadde en fin pause der!


Mellomstmann fant den rette butikken for seg - Outland - med mye fra spillverden. Her brukte vi en del tid, men uten å kjøpe noe. 


Så måtte vi selvsagt gå fargegaten.


Tilbake utenfor Skagen 18, byens eldste hus fra 1700, og det står der ganske så skakt og skjevt!


Her var vi også i 2019!


På vei mot gamle Stavanger.


Men først tok vi en tur inn på Stavanger maritime museum. 
Mellomstmann syns det var mye interessant her!


Kapteinen!


Her her vi på vei opp Andasmauet til Gamle Stavanger.


Fremdeles blomstring her.


Så idyllisk og fint her - her har jeg nok ikke vært på veldig mange år!


En kald dag med kraftige vindkast, men vi hadde en veldig fin dag i byen!


Før vi gikk til togstasjonen ble det også et gjensyn med krokodillen ved Breiavannet.


Nok et minne fra 2019.


Stjerner i trærne her!


Blomstring hos mormor og morfar også - disse har bare kommet opp av seg selv og lever sitt eget liv!


Søndag og på hjemvei. 
Dette ble nesten som en ekstra, liten høstferie!

Så er det ut på ny tur neste helg!
Stay tuned!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!