søndag 17. desember 2023

Tredje Advent 2023

 

Nå tenner vi det tredje lys
Det er et hellig tall
Vi venter på at kongen vår 
Skal fødes i en stall


Ingen bilder fra mandag eller tirsdag, men på onsdag måtte jeg ta bilde av et stillestående helikopter jeg så fra vinduet på jobb. Forklaringen viste seg å være at Zelensky, Ukrainas president, var på besøk i Oslo. 


Senere samme dag var jeg og eldstemann og så den nye filmen om Napoleon - de historieinteresserte i familien slår seg sammen! 
Eldstemann var SÅ fornøyd med filmen! 


Torsdag var det førjulsmiddag med jentene - denne gang ble det indisk på Tandoori Palace i Ski, som har flyttet til helt nye og flotte lokaler i Vinklgården.


Avsluttet med Mango Lassi.


Fredag, hjemmekontor og utvidet lunsjpause. Nå har det vært supre forhold på Langen en stund, pga av all kulden som har vært er det tykk is der nå. Men lørdag skulle «kakelinna» komme med mildvær, så for første gang på kanskje alltid, ble det skitur FØR jul!


Var litt betenkt, for det har vært mye ulv på Langen, og det hadde vært en flokk som hadde tatt livet av 25 sauer! Ikke gøy når man elsker båder ulv og sau! 😭😭😭. Også dagen før hadde noen observert to ulver, men helt i andre enden av Langen. Er ikke redd dem, men hadde ikke lyst til å se rester av «massakren», men alt var ryddet fint opp, og bare ett sted så jeg litt rester av blod og ull.


En tåkete dag, men jeg var likevel så fornøyd med å ha kommet meg ut. Jeg gikk ca en time, til jeg var forbi hyttekolonien på Langskog, der snudde jeg, spiste to streker Kvikk Lunsj og drakk litt vann, før jeg gikk tilbake igjen.


Langen er like flott, selv i tåke. Traff flere skøyteløpere, en skigåer og noen hundekjørere. 


Lørdag var det «date» med gubben på Gamle Tårnhuset i Kolbotn.


Jeg hadde rakfisk til forrett, mens gubben hadde tartar av okse.


Vi hadde begge nydelig ribbe til hovedrett.


Og riskrem med kirsebærsaus til dessert!


Søndag ble det litt pynting av pepperkaker, og litt trilling av sirupskaker og sandnøtter.


Begge de to yngste var med en stund.


Minstemanns flotte hjerte!


Har hengt opp dette fra i fjor - må ikke spises!


Det må heller ikke disse husene, som også ble laget i fjor!


Knipset et bilde av gubben og eldstemann da de gikk forbi kjøkkenvinduet med nyinnkjøpt juletre!


Etter baksten fikk jeg pyntet til jul før middagslaging - nok en travel førjulshelg.

Bare en uke til julaften nå - det blir litt «feil» for meg at 4. søndag i advent og julaften er samme dag - jeg mister liksom en uke! Men har kun noen julegaver igjen nå, så er jeg i mål. Tror jeg.
Ha en fortsatt fin førjulstid!


1 kommentar:

  1. Flink pike - kjekk blogg - kjekke bilder! Klem!!!

    SvarSlett

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!